DRF Luftrettung zamówiło do 10 kolejnych śmigłowców H145


Niemiecka śmigłowcowa służba ratownictwa medycznego DRF Luftrettung i Airbus Helicopters ogłosiły zawarcie umowy na dostawę maksymalnie dziesięciu śmigłowców H145 (siedmiu w zamówieniu podstawowym, trzech opcjonalnie).„Misją DRF Luftrettung jest stałe doskonalenie opieki medycznej niesionej potrzebującym. Dzięki zamówieniu dziesięciu dodatkowych H145 zapewnimy optymalną obsługę naszych pacjentów, utrzymując flotę wiropłatów ratujących życie tak nowoczesną i dostępną, jak to tylko możliwe” – powiedział dr Krystian Pracz, dyrektor generalny DRF Luftrettung.Zamówione wiropłaty będą również objęte umową serwisową HCare Smart, obejmującą całą flotę DRF, zapewniającą kompleksowo wsparcie logistyczne i dostępność części zamiennych. DRF Luftrettung to jedna z największych i najbardziej doświadczonych organizacji o charakterze lotniczego pogotowia ratunkowego w Europie. Organizacja i jej oddziały zależne użytkują ponad 50 śmigłowców Airbus H135 i H145 w 40 bazach na terenie Niemiec, Austrii, Liechtensteinu i Szwajcarii. Wykonują one misje ratownictwa medycznego i transportu pacjentów podlegających intensywnej terapii. Oprócz tego są również wykorzystywane do misji specjalnych, w tym do zadań dźwigowych oraz innych lotów dziennych i nocnych. Nowa wersja najlepiej sprzedającego się lekkiego, dwusilnikowego śmigłowca Airbusa - H145 - otrzymała nowy, pięciołopatowy wirnik, który pozwolił zwiększyć udźwig o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezłożyskowego wirnika nośnego ułatwia czynności obsługowe, poprawiając parametry użytkowe i niezawodność H145. Zarazem poprawia też komfort lotu zarówno dla pasażerów, jak i załogi. Obecnie na świecie lata 1675 maszyn z rodziny H145, które spędziły w powietrzu łącznie już ponad 7,6 miliona godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy system sterowania zespołem napędowym (FADEC) i pakiet cyfrowej awioniki Helionix. Posiada skuteczny, 4-osiowy autopilot, zwiększającego bezpieczeństwo i zmniejszający obciążenie pilota pracą w kabinie. H145 jest najcichszym wiropłatem w swojej klasie. (Airbus)

Komentarze