Maersk Air Cargo rozpoczął operacje lotnicze


Maersk Air Cargo testuje nowe połączenie lotnicze, które miałoby stanowić brytyjską bramę do odbierania towarów e-commerce z Chin. Dwumiesięczne testy są częścią większych działań, których celem jest przekształcenie się firmy żeglugowej w kompleksowego dostawcę usług logistycznych.Operator lotniczy Maersk Air Cargo przeprowadza testowe cotygodniowe loty między Hangzhou w Chinach a lotniskiem Bournemouth, korzystając z frachtowca średniego zasięgu Boeing 767-300. Maersk planuje przetestować nowe połączenie lotnicze z Chin pod kątem opłacalności handlowej i przydatności alternatywnego lotniska poza Londynem. Strona Flightradar24 pokazuje, że Maersk Air Cargo rozpoczął operacje lotnicze już 30 października. Loty odbywają się z technicznym przystankiem w Navoi w Uzbekistanie. Tymczasowy lot ma zapewnić dodatkową przepustowość powietrzną dla sprzedawców online podczas szczytowego sezonu wysyłkowego, który zbiega się z europejskimi świętami.Jak informuje portal FreightWaves, firma Cargo First, obsługująca naziemne usługi na lotnisku Bournemouth, jest odpowiedzialna za załadunek i rozładunek samolotów Maersk. Nowy cel zwiększa sieć połączeń lotniczych Maersk Air Cargo, łączącą Chiny, Koreę Południową, Europę i Stany Zjednoczone.Na początku ubiegłego roku gigant żeglugi morskiej Maersk włączył przewozy lotnicze do swojej zintegrowanej strategii logistycznej, rozszerzając zakres istniejącej linii, która dotychczas obsługiwała przesyłki dla UPS i Royal Mail w Europie. Aby umożliwić przewoźnikom transport lotniczy, obok transportu morskiego, drogowego, kolejowego, magazynowania i usług importu/exportu, firma zakupiła dodatkowe samoloty oraz niemiecką dużą firmę spedycyjną Senator International. Maersk Air Freight, agencja w ramach Maersk Logistics, zajmująca się organizacją tras przesyłek dla firm, korzysta z przestrzeni ładunkowej Maersk Air Cargo, wynajmowanych samolotów czarterowych oraz regularnych komercyjnych połączeń lotniczych. Kierownictwo firmy postawiło sobie za cel przewiezienie około jednej trzeciej rocznego tonażu lotniczego firmy za pomocą własnej kontrolowanej sieci przewozowej, wykorzystując zarówno samoloty własne, jak i wynajmowane.Jak informuje portal FreightWaves, w marcu Maersk uruchomił usługi przewozu lotniczego między lotniskiem Billund a Hangzhou w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie i obecnie oferuje sześć lotów tygodniowo. Maersk Air Cargo zadebiutował w październiku ubiegłego roku, uruchamiając połączenie między Seulem w Korei Południowej a międzynarodowym lotniskiem Greenville-Spartanburg (GSP) w Karolinie Południowej. Od tego czasu sieć została rozszerzona, obejmując kilka lotów tygodniowo między Shenyang w Chinach a Greenville-Spartanburg, a także między Hangzhou a drugim amerykańskim węzłem firmy na lotnisku Chicago Rockford International Airport (RFD).

Obecna sieć przewozowa Maersk Air Cargo prezentuje się następująco:

  • z Frankfurt Hahn do Greenville-Spartanburg – pięć lotów tygodniowo
  • z Frankfurt Hahn do Chicago Rockford – dwa loty tygodniowo
  • z Billund do Hangzhou – sześć lotów tygodniowo
  • z Incheon (Seul) do Greenville-Spartanburg – trzy loty tygodniowo
  • z Shenyang do Greenville-Spartanburg – trzy loty tygodniowoz
  •  Hangzhou do Chicago Rockford – sześć lotów tygodniowo
 

Komentarze