Gigant z Alaski przejmuje hawajskiego przewoźnika!


Alaska Air Group przejmuje linie Hawaiian Airlines. Przejęcie znacząco zwiększy liczbę unikalnych destynacji Alaska Air do i z Hawajów, przewyższając propozycje konkurentów takich jak United, Delta, Southwest i American Airlines. Transakcja spowoduje także wzrost liczby samolotów we flocie do 365 maszyn.Alaska Air Group, zarządzająca liniami Alaska Airlines i regionalnym przewoźnikiem Horizon Air, przejmuje linie Hawaiian Airlines. Informacje o przejęciu pojawiły się na stronie localcareglobalreach.com po przeciekach na Twitterze Rossa Feinsteina i Airliners.net. Według doniesień wartość transakcji wynosi 1,9 miliarda dolarów, a informacje Bloomberga wskazują, że umowa obejmuje spłatę około 900 milionów dolarów długu Hawaiian Airlines.Zgodnie z prezentacją dla inwestorów, włączenie Hawaiian Airlines do Grupy spowoduje niewielkie nałożenie się tras, ale jednocześnie trzykrotny wzrost unikalnych destynacji do i z Hawajów. Jak informuje portal Simple Flying, dzięki przejęciu Alaska Air przebije ofertę United i znacznie przewyższy Delta Air Lines, Southwest Airlines i American Airlines.Co więcej, dzięki transakcji Alaska Air powróci do obsługi samolotów Airbus, w postaci samolotów A330 i A321. Boeingi 787 Hawaiian również dołączą do floty Alaska Air Group, powiększając ją do 365 samolotów na trzech liniach lotniczych – Alaska Airlines, Horizon Air i Hawaiian Airlines. Zapewni to Alaska Air dodatkowe 2 miliony miejsc premium zarówno w klasie pierwszej, jak i w klasie biznes, z dodatkową przestrzenią na nogi. Jak informuje portal Simple Flying, Honolulu stanie się centrum Grupy Alaska Air. W dokumencie informacyjnym opublikowanym na localcareglobalreach.com, kierownictwo zobowiązuje się „utrzymać i rozwijać miejsca pracy reprezentowane przez związki zawodowe na Hawajach, w tym utrzymanie baz pilotów, stewardes, obsługi technicznej w Honolulu oraz operacji na lotnisku i obsługi cargo na terenie całego stanu”.Finalizacja transakcji potrwa prawdopodobnie 12-18 miesięcy, ale Alaska Air wierzy, że nie będzie miała ona długoterminowego wpływu na jej bilans. Grupa lotnicza przewiduje jednocyfrowe zyski w pierwszych dwóch latach połączenia. Transakcja została zatwierdzona przez obie rady nadzorcze, ale nadal musi przejść przez procesy zatwierdzenia regulacyjnego, zanim zacznie obowiązywać. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze