Air France-KLM inwestuje w produkcję SAF w Stanach Zjednoczonych


Air France-KLM dokonało inwestycji, aby wesprzeć zakończenie prac rozwojowych niezbędnych do wydania ostatecznej decyzji inwestycyjnej dotyczącej fabryki DG Fuels w Luizjanie (Stany Zjednoczone), mającej produkować zrównoważone paliwo lotniczego. Grupa Air France-KLM nabyła od DG Fuels opcję zakupu do 75 000 ton SAF rocznie, przez okres wielu lat, począwszy od 2029 roku. Opcja ta stanowi uzupełnienie długoterminowego kontraktu na dostawy SAF, którego podpisanie strony głosiły w zeszłym roku. Inwestycja w fabrykę i nabycie opcji zakupu SAF stanowią kolejny ważny krok w dążeniach Grupy, aby do 2030 roku zwiększyć udział SAF w całości wykorzystywanego paliwa do 10%. Grupa Air France-KLM, dążąc do pozycji lidera w zakresie zrównoważonego lotnictwa, potwierdza swoje zaangażowanie w transformację energetyczną sektora i redukcję swojego śladu węglowego. W 2022 roku Air France – KLM był największym na świecie konsumentem i odbiorcą SAF, wykorzystując 17% jego całkowitej światowej produkcji. Dla porównania, Grupa odpowiada za 3% światowego zużycia nafty konwencjonalnej (ze źródeł kopalnych). W październiku 2022 r. Air France-KLM ogłosiło zawarcie umowy na odbiór 600 000 ton SAF od DG Fuels z dostawą w latach 2027–2036. 4,7 miliona dolarów w produkcję SAF. Pierwsza tego typu inwestycja dokonana przez Air France – KLM ma wesprzeć dokończenie prac rozwojowych niezbędnych do wydania ostatecznej decyzji inwestycyjnej (FID) w sprawie budowy fabryki SAF. Zakład będzie pierwszym należącym do FG Fuels obiektem produkujący zrównoważone paliwo lotnicze, który wkrótce powstanie w stanie Luizjana w Stanach Zjednoczonych. Niniejsza inwestycja potwierdza ambicję Grupy, aby wspierać rozwój i produkcję SAF poprzez uczestnictwo i finansowanie badań i wybranych projektów. Celem jest stopniowe tworzenia zdywersyfikowanej sieci dostawców, zdolnej do zaspokojenia zapotrzebowania na SAF na całym świecie. Poza wspomnianą inwestycją, Grupa Air France-KLM nabyła od DG Fuels nową długoletnią opcję zakupu do 75 000 ton SAF rocznie, począwszy od 2029 roku. Wspomniane działania mają pomóc Grupie w realizacji celu wyznaczonego na rok 2030, którym jest redukcja emisji CO2 o 30% na pasażerokilometr – w porównaniu z rokiem 2019. Strategia dekarbonizacji Air France – KLM zakłada, aby do 2030 roku zwiększyć udział SAF w całości wykorzystywanego paliwa do 10%, a także jednocześnie kontynuować wymianę floty i stosowanie ekopilotażu.Przy produkcji SAF, DG Fuels stosuje wysokowydajny proces konwersji węgla, dzięki któremu jest w stanie zmaksymalizować ilość uzyskiwanego paliwa z określonej ilości biomasy. Wydajny proces, w połączeniu z działaniem na rozsądną skalę daje w efekcie atrakcyjnie niskie jednostkowe koszty produkcji. Dzięki nim, DG Fuels jest w stanie osiągnąć trwałą rentowność, a jednocześnie sprzedawać SAF po konkurencyjnych cenach w stosunku do konwencjonalnego paliwa do silników odrzutowych. Paliwo produkowane przez DG Fuels w żaden sposób nie konkuruje z produkcją i dostawami żywności. DG Fuels w swoich działaniach wspiera i wykorzystuje energię ze źródeł odnawialnych – z wiatru, ze słońca oraz inne formy energii o zerowej emisji dwutlenku węgla.Air France-KLM od wielu lat angażuje się w kwestie środowiskowe i społeczne z szeregiem zobowiązań w ramach ogólnej strategii „Kierunek Zrównoważony Rozwój”. Strategia opiera się na dwóch głównych filarach: „ludzie i kultura” oraz „środowisko”. Część strategii odnosząca się do ludzi i kultury dotyczy odpowiedzialności społecznej Grupy Air France KLM, która w swoich działaniach dba o ludzi i kulturę, tworzy bezpieczne i tolerancyjne miejsca pracy, inwestuje środki w obniżenie poziomu hałasu oraz wspiera lokalne społeczności. Źródło: Grupa Air France-KLM

Komentarze