LATAM Airlines odbierają pierwszy samolot A321neo



Linie LATAM Airlines odebrały pierwszy samolot A321neo leasingowany za pośrednictwem od AerCap i złożyły zamówienie na 13 dodatkowych A321neo, aby rozszerzyć siatkę obsługiwanych tras i stymulować rozwój regionalny. Odebrany odrzutowiec jest pierwszym z zamówienia opiewającego na 76 A321neo. Łącznie LATAM ma do odebrania 111 samolotów z rodziny A320. Nowy A321neo w barwach LATAM pomieści do 224 pasażerów i jest wyposażony w schowki podsufitowe Airspace XL, zapewniające o 40% większą przestrzeń na przechowywanie bagażu podręcznego, dzięki czemu pasażerowie i załoga łatwiej wejdą na pokład i zajmą wykupione miejsca. Nowo dostarczona maszyna odleciała do macierzystej bazy, korzystając w 49% ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).A321neo to największy model bestselerowej rodziny wąskokadłubowców A320. Umożliwia użytkownikom obsługę całego rynku przewozowego, oferując jednocześnie pasażerom najniższy koszt podróży w przeliczeniu na kilometr spośród wszystkich dostępnych maszyn wąskokadłubowych. Do tej pory klienci z całego globu zamówili ponad 5200 A321neo. Grupa LATAM Airlines i jej spółki stowarzyszone to główna grupa przedsiębiorstw lotniczych w Ameryce Łacińskiej, obecna na pięciu rynkach krajowych: w Brazylii, Chile, Kolumbii, Ekwadorze i Peru, a także obsługująca połączenia międzynarodowe do Europy, Oceanii, Stanów Zjednoczonych i na Karaiby. Obecnie LATAM eksploatuje 240 samolotów Airbusa, dzięki czemu jest największym klientem Airbusa w Ameryce Łacińskiej. W lipcu tego roku LATAM odebrał nowego Airbus A320neo, a lot dostawczy był po raz pierwszy zasilany w 30% paliwem SAF.Airbus sprzedał w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach ponad 1150 odrzutowców. W regionie lata ponad 750 Airbusów, a kolejnych ponad 520 zostało zamówionych przez miejscowych przewoźników, co daje udział w rynku na poziomie 58%. Od 1994 r. Airbus zdobył 75% zamówień netto w regionie. W 2016 roku Airbus stał się pierwszym producentem, który zaoferował klientom używanie SAF podczas lotów dostawczych. Obecnie samoloty i śmigłowce opuszczają centra dostaw Airbusa z SAF w zbiornikach. Paliwo to zostało uznane za jeden z kluczowych elementów pomagających zredukować emisję szkodliwych spalin. (Airbus)

Komentarze