LOTAMS podpisała umowę z generalnym wykonawcą na budowę bazy obsługowej w Rzeszowie


Spółka LOTAMS wybrała generalnego wykonawcę w związku z realizowaną w podrzeszowskiej Jasionce inwestycją budowy jednej z największych i najnowocześniejszych baz obsługi technicznej samolotów w Europie. Umowa została zawarta pomiędzy polskim liderem branży MRO (LOTAMS), a konsorcjum, w skład którego wchodzi Polimex Mostostal oraz Polimex Infrastruktura sp. z o.o. Projekt zakłada m.in. budowę hangaru obsługowego o powierzchni użytkowej blisko 13 tys. m2, płyty przedhangarowej oraz budynku będącego zapleczem warsztatowo-techniczno-socjalno-biurowym. Przedmiotem podpisanej umowy jest zaprojektowanie i budowa bazy obsługi technicznej samolotów na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Planowy termin ukończenia inwestycji to 21 miesięcy (od momentu rozpoczęcia prac budowlanych). Hangar będzie posiadał dwa sloty do obsługi bazowej samolotów szerokokadłubowych, które będą mogły być elastycznie dostosowywane także do obsługi mniejszych statków powietrznych. Pozwoli to m.in. na wykonywanie przeglądów ciężkich Boeingów 787 PLL LOT.Inwestycja zostanie sfinansowana m.in. ze środków pochodzących z dokapitalizowania Spółki przez Polska Grupę Lotniczą.LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) jest częścią Polskiej Grupy Lotniczej. Spółka oferuje pełen zakres obsługi technicznej na poziomie obsługi bazowej, liniowej, warsztatowej, jak również malowania i estetyki. Spółka działa jako podmiot niezależny od 2010 roku. LOTAMS jest rozpoznawalną na rynku europejskim i światowym bazą MRO, której linie lotnicze z całego świata powierzają swoje floty. Misją LOTAMS jest oferowanie usług najwyższej jakości poprzez wykonywanie przeglądów technicznych zgodnie z najwyższymi standardami, by zapewnić niezawodność operacji lotniczych i bezpieczeństwo pasażerom. Spółka LOTAMS jako jedyna w Polsce jest certyfikowaną organizacją projektującą (certyfikat Part-21J), która zgodnie ze standardami EASA może projektować i certyfikować modyfikacje i naprawy wszystkich typów i modeli samolotów o maksymalnej masie startowej powyżej 5700 kg w zakresie szat graficznych oraz wyposażenia wnętrz kabin pasażerskich. Źródło: LOTAMS/dlapilota

Komentarze