ITA Airways odebrały kolejnego A220


Pod koniec sierpnia br. linia ITA Airways poinformowała o dostawie kolejnego i zarazem piątego airbusa A220-300. Tutaj należy dodać, że jest to pierwszy A220 jaki otrzymał pełne niebieskie barwy włoskiego przewoźnika. Piąty airbus A220-300 dla ITA Airways, to samolot o numerze seryjnym MSN55235 i rejestracji EI-HHM wyprodukowany w kanadyjskim Mirabel w sierpniu tego roku. Nowy nabytek zabiera na pokład 148 pasażerów (2-3) w konfiguracji jednej klasy podróży. Maszyna została przebazowana do Włoch pod koniec sierpnia br., następnie 1 września oficjalnie zainaugurowała loty na siatce połączeń ITA. Linie ITA Airways zaprezentowały swojego pierwszego airbusa A220 w październiku 2022 r. Samoloty te mają być niebawem trzonem floty wąskokadłubowej. Łącznie ITA Airways ma posiadać 22 maszyny tego typu: siedem A220-100 i 15 A220-300. Według wstępnym informacji pierwszego mniejszego A220-100 linia otrzyma jeszcze w tym roku. Samolot otrzymał imię Alessandro Mazzola włoskiego piłkarza, legendy Interu Mediolan. Uważany przez wielu za jednego z najlepszych włoskich piłkarzy w historii i jednego z najlepszych piłkarzy swojego pokolenia na świecie. Jest synem tragicznie zmarłego Valentino Mazzoli, wielkiego piłkarza i kapitana AC Torino, który wraz z resztą zespołu zginął w katastrofie lotniczej w 1949. Mazzola był jednym z najlepszych piłkarzy Interu lat 60. i 70., całą swoją karierę związał z ekipą Nerazzurrich.ITA będzie leasingować łącznie 85 nowych samolotów Airbusa z czego 23 odrzutowce będą to samoloty dalekodystansowe, w tym ultranowoczesne A350-900, oraz 53 samoloty do lotów krótko- i średniodystansowych. Przyloty nowych maszyn są rozłożone na lata 2022 - 2027, z czego w 2025 r. linia planuje posiadać 70 proc. floty opartej o nowe samoloty. Dostawy części z nich rozpoczęły się w drugim kwartale 2022 r., inicjując tym samym proces rozbudowy i konwersji początkowej floty ITA Airways. Obecnie w jej skład wchodzi 76 samolotów: pięć A220-300, 18 A319, 26 A320, dziewięć A320neo, osiem A330-200, cztery A330-900 oraz sześć A350-900. Przewoźnik czeka na dostawę 61 samolotów: siedmiu A220-100, 10 A220-300, 17 A320neo, dziewięciu A321neo, 13 A330-900neo oraz czterech A350-900. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze