Airbus Helicopters i PHI podpisały kontrakt na 20 śmigłowców H175 i 8 H160


Airbus Helicopters i PHI Group (PHI) podpisały umowę ramową zobowiązującą do dostawy-zakupu 20 średnich śmigłowców H175 i 8 H160, przeznaczonych do obsługi branży energetycznej na całym świecie, w tym w USA. 28 najnowocześniejszych wiropłatów zapewni PHI lepszą pozycję biznesową w odpowiedzi na oczekiwane rosnące potrzeby sektora energetycznego w zakresie transportu morskiego. Na kontrakt składają się wiążące zamówienia oraz opcje zakupu, z których PHI może skorzystać w trakcie obowiązywania umowy ramowej.
„PHI stara się przewodzić branży poprzez posiadanie najbezpieczniejszej i najbardziej niezawodnej floty śmigłowców. Zawarta umowa stanowi element naszej szerszej strategii, mającej na celu wprowadzenie nowych technologii do branży, która doświadczyła silnego ożywienia po latach niedoinwestowania. Liczymy na dalszą współpracę z Airbusem, przygotowując się do wprowadzenia tych maszyn do obsługi klientów na całym globie”, powiedział Scott McCarty, dyrektor generalny PHI Group.

PHI wspiera branżę energetyczną od 74 lat. Obecnie użytkuje ponad 200 wiropłatów na świecie, obsługując wiele rynków, w tym energetykę i ratownictwo medyczne. Flota Airbusów w barwach PHI składa się z maszyn z rodziny H125, H135, H145, H160 i H175.

Będący w służbie od 2015 r. H175 należy do super-średniej klasy śmigłowców, łączących duży zasięg z płynnością lotu, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla kilku rodzajów zadań, w tym wymiany załóg platform na morzu, usług publicznych oraz lotnictwa prywatnego i biznesowego. 54 będące obecnie w służbie H175 wylatały około 195 000 godzin, z czego 170 000 w sektorze energetycznym.

Zaprojektowany jako helikopter wielozadaniowy zdolny do wykonywania szerokiego zakresu misji, H160 łączy w sobie najnowsze innowacje technologiczne Airbusa. Dzięki ograniczonym wymaganiom obsługowym, zmniejsza koszty operacyjne i oferuje nowy standard dostępności. Napędzany jest dwoma najnowszymi silnikami Arrano firmy Safran Helicopter Engines, które zapewniają 15% redukcję zużycia paliwa. Zarówno H175, jak i H160 mają już certyfikaty umożliwiające latanie na paliwie lotniczym składającym się w 50% z surowców odnawialnych.

Źródło: Airbus Helicopters
 

Komentarze