Airbus Helicopters i chińska firma GDAT z umową na 50 śmigłowców H160


Podczas wizyty prezydenta Francji w Chinach firma Airbus Helicopters zawarła kontrakt z GDAT, jednym z najbardziej znaczących chińskich leasingodawców i użytkowników śmigłowców, na dostawę 50 maszyn H160. Kontrakt ten jest największym dotychczas zamówieniem na H160 na rynku cywilnym i służb publicznych od czasu zaprezentowania wiropłata w 2015 roku. Śmigłowiec będzie używany w szczególności w sektorze energetycznym, w tym do transportu na platformy wydobywcze ropy i gazu, do obsługi farm wiatrowych i dowozu pilotów wprowadzających statki do portów, a także w ratownictwie medycznym i do innych zadań publicznych w terenach zurbanizowanych. Firmy zawarły również umowę o współpracy strategicznej, między innymi w zakresie wsparcia i usług, w celu zapewnienia długoterminowego powodzenia H160 na rynku chińskim.
„Jesteśmy zaszczyceni, że przedsiębiorstwo GDAT zdecydowało się wzmocnić flotę składającą się dotąd wyłącznie z 26 maszyn Airbusa, zamawiając 50 egzemplarzy H160. H160 został zaprojektowany jako śmigłowiec wielozadaniowy i dlatego dobrze pasuje do wielu segmentów gospodarki, które obsługują leasingodawcy”, powiedział Bruno Even, prezes Airbus Helicopters.

GDAT to znaczący na chińskim rynku dostawcą usług lotnictwa ogólnego, specjalizujący się w sprzedaży i leasingu śmigłowców, obsługach i modyfikacjach, a także lotach ratowniczych i innych usługach dla agend rządowych. Grupa ma centralę w Szanghaju i cztery spółki zależne w różnych zakątkach Chin, a także bazy operacyjne w Suzhou i Ningbo oraz oddział zagraniczny w Londynie.

Zaprojektowany jako śmigłowiec wielozadaniowy, zdolny do wykonania szerokiego wachlarza misji, H160 stanowi połączenie najnowszych innowacji technologicznych Airbusa. Zapewnia pasażerom najwyższy komfort podróży dzięki ograniczającym hałas łopatom Blue Edge i doskonałej widoczności zewnętrznej, z której korzystają zarówno pasażerowie, jak i piloci. Dzięki uproszczonym wymogom obsługowych, dostosowanym do konstrukcji napędu i płatowca, H160 pozwala optymalizować koszty użytkowania i oferuje nowy, wysoki poziom dostępności do lotu. H160 jest już certyfikowany do latania na 50% zrównoważonym paliwie lotniczym. Wiropłat napędzają dwa najnowsze silniki Arrano firmy Safran Helicopter Engines, które zapewniają 15% redukcję zużycia paliwa.

Airbus Helicopters jest obecny na chińskim rynku śmigłowcowym od ponad 50 lat. Obecnie nad Chinami lata ponad 300 wiropłatów Airbusa, obsługujących ponad 90 klientów. (Airbus)

 

Komentarze