Flota AW139 Leonardo w Australii wzmacnia się


Firma Leonardo ogłosiła dalszy wzrost obecności średniej wielkości dwusilnikowego śmigłowca AW139 w Australii w Avalon, wynikające z zamówień na łącznie sześć śmigłowców przez trzech różnych głównych operatorów: Babcock Australasia (Babcock), RACQ CQ Rescue (CQ Rescue) i StarFlight Australia. Wszystkie z tych sześciu śmigłowców zostaną dostarczone z linii montażu końcowego Leonardo w Vergiate we Włoszech w ciągu 2024 roku. Dwie platformy AW139 zamówione przez Babcock będą realizować szereg misji HEMS, poszukiwawczo-ratowniczych oraz międzyszpitalnego transportu pacjentów w imieniu nieujawnionego klienta. Platformy AW139 zostaną dostarczone w 2024 r. i wejdą do eksploatacji w drugiej połowie roku, po lokalnej kastomizacji do odpowiednich misji. Nowe śmigłowce będą wyposażone w szeroki zakres dostosowanego wyposażenia, w tym: 4-osiowy autopilot DAFCS z trybem zawisu; zupełnie nowy Avionic Phase 8; TCAS II (system kontroli ruchu i unikania kolizji); reflektor poszukiwawczy; kamera; przecinak do drutu; i podnośnik ratowniczy. To nowe zamówienie zwiększy całkowitą flotę Babcock AW139 do dziewięciu maszyn, ponieważ firma ta eksploatuje już siedem AW139 w Australii na zlecenie Air Ambulance Victoria i RACQ CapRescue.Dwie platformy AW139 zamówione przez CQ Rescue będą używane w regionie Mackay w Central Queensland do wykonywania misji EMS/SAR zarówno na lądzie, jak i na morzu, w dzień i w nocy oraz w większości warunków pogodowych. Śmigłowce te będą cechować najnowocześniejsze elementy wyposażenia, technologia i możliwości misji, tj. zaawansowana awionika, w tym najnowsze możliwości gogli noktowizyjnych, radar poszukiwawczy i pogodowy oraz najnowsze systemy łączności, aby wspierać szerokie wymagania misji CQ Rescue. Dzięki nowym śmigłowcom AW139, CQ Rescue będzie latać dwa razy dalej, przy wzroście prędkości misji o 30% w porównaniu do poprzednich śmigłowców, docierając do odległych i wiejskich społeczności szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Oczekuje się, że AW139 zostaną dostarczone w drugim kwartale 2024 roku i wejdą do eksploatacji przed końcem roku.StarFlight Australia zamówił dwa śmigłowce AW139, które będą eksploatowane w Queensland i innych częściach Australii, realizując misje EMS/SAR zarówno na lądzie, jak i na wybrzeżu. Oczekuje się, że nowe śmigłowce cechujące się najnowszymi technologiami awionicznymi, możliwościami dla prowadzenia opieki nad pacjentem oraz poszukiwania i ratownictwa zostaną dostarczone pod koniec 2024 roku i wejdą do eksploatacji po wprowadzeniu lokalnych kastomizacji i modyfikacji wymaganych dla danego sektora misji. To nowe zamówienie sprawi, że łączna liczba AW139 eksploatowanych przez grupy StarFlight i LifeFlight wyniesie 15, z czego dziewięć jest przeznaczona do misji EMS/SAR.Z ponad 1130 maszynami w eksploatacji u ponad 280 klientów w około 90 krajach i ponad 3,6 milionami godzin nalotu od momentu certyfikacji w 2004 roku, AW139 okazał się również niezwykle skuteczny w misjach ratowniczych i podczas nagłych zagrożeń. AW139 zapewnia wyjątkowe możliwości, technologię i bezpieczeństwo, spełniając rygorystyczne wymagania operatorów dotyczące zadań w trudnych warunkach, aby zmaksymalizować efektywność. Śmigłowiec charakteryzuje się najnowocześniejszą awioniką z zaawansowanymi systemami nawigacji i unikania kolizji, które zwiększają świadomość sytuacyjną i zmniejszają obciążenie pilotów, niezrównaną prędkością, marginesem mocy i ogólnymi osiągami, najszerszą kabiną w swojej kategorii o dużej modułowości umożliwiającej szybką rekonfigurację, unikalną skrzynią przekładni głównej zdolną do pracy na sucho przez 60+ minut, która zwiększa niezawodność i bezpieczeństwo oraz niemal 1000 certyfikowanych zestawów. ( Leonardo Helicopters)

Komentarze