Boeing oraz EVA Airways podpisały umowę w sprawie zakupu kolejnych Dreamlinerów


Boeing oraz EVA Airways podpisały w ostatnich dniach umowę w sprawie zakupu kolejnych pięciu boeingów B787-9, które trafią do tajwańskiego przewoźnika w latach 2025-2027. Wartość nowego kontraktu opiewa na kwotę 1,5 mld dolarów amerykańskich. EVA Air zamówiły już w sumie 29 Dreamlinerów: 14 sztuk B787-9 oraz 15 samolotów B787-10. Według danych ch-aviation, EVA Air używa posiadane B787 do obsługi regularnych lotów z Tajpej do Amsterdamu, Bangkoku, Brisbane, Chengdu, Fukuoki, Hong Kongu, Mediolanu, Monachium, Osaki, Seattle, Seulu, Tokio oraz Wiednia. Po zakończeniu dostaw uważa się, że B787-9 będą koncentrować się na trasach do Ameryki Północnej i Europy, podczas gdy B787-10 będą głównie obsługiwać Azję i Australię.Obecnie flota linii składa się z 84 samolotów: 20 airbusów A321, 12 A330, ośmiu boeingów B777F, 34 B777-300ER, czterech B787-9 oraz sześciu B787-10. Przewoźnik oczekuje na dostawę 19 samolotów: dziewięciu boeingów B787-9, dziewięciu B787-10 oraz jednego B777F. Linia przebuduje także trzy swoje B777-300ER na wersję cargo B777-300ER/SF.
B787-9 to średniej wielkości wersja Dreamlinera, którego wydłużono o ponad 6 metrów w porównaniu do 787-8. Dreamliner -9 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo, bo przestrzeń cargo urosła ze 115 do 140 metrów sześciennych, a także posiada zasięg zwiększony nawet do 15,7 tys. km.

Od uruchomienia programu w 2004 r. Boeing zebrał zamówienia na 1698 samolotów B787: 416 w wersji B787-8, 1093 maszyny B787-9 oraz 189 B787-10 od 85 klientów. Do tej pory amerykański producent dostarczył 1041 Dreamlinerów: 386 B787-8, 580 B787-9 oraz 75 największych B787-10. Dreamliner jest najszybciej sprzedającym się samolotem szerokokadłubowym w historii lotnictwa komercyjnego. To pierwszy samolot w tej kategorii, który przekroczył sprzedaż 1000 sztuk w ciągu zaledwie dziewięciu lat od ogłoszenia programu. (Rynek Lotniczy)

Komentarze