Airbus przekazał pierwszy samolot A321neo zbudowany w azjatyckim zakładzie montażu końcowego


Airbus przekazał przedstawicielom Juneyao Air pierwszy samolot A321neo zbudowany w azjatyckim zakładzie montażu końcowego w Tianjin w Chinach. Samolot napędzają silniki Pratt & Whitney GTF. W jego kabinie pasażerskiej mieści się 207 wygodnych foteli, 8 w klasie biznes i 199 w klasie ekonomicznej. Lot dostawczy maszyna wykona na mieszance paliwowej, zawierającej 10% zrównoważonego paliwa lotniczego, co symbolizuje wsparcie dla „zielonej” strategii rozwoju lotnictwa komunikacyjnego w Chinach.
Od rozpoczęcia w listopadzie 2022 r. montażu samolotów A321 w Tianjin wszystkie czynności produkcyjne i testy przebiegały sprawnie, pokazując gotowość zakładu do szybkiego dostosowywania się do oferowania nowych produktów”, powiedział George Xu, wiceprezes wykonawczy Airbusa i dyrektor generalny Airbus China.

Airbus ma cztery zakłady montażu końcowego rodziny A320: w Hamburgu; Tuluzie, Tianjin i Mobile (USA). Dzięki przebudowie zakładu w Tianjin w zeszłym roku oraz najnowszej linii której przygotowanie zakończy się wkrótce w Tuluzie, globalna sieć koncernu będzie w pełni dostosowana do produkcji modelu A321, zapewniając elastyczność i szybkość procesów przemysłowych, wspierających realizację celów Airbusa i podbój rynku przez A321.

Uruchomiony w 2008 roku zakład w Tianjin był pierwszą pozaeuropejską linią produkcji samolotów pasażerskich Airbusa. Już w tym samym roku przybyły tam pierwsze sekcje odrzutowców, przeznaczone do montażu ostatecznego. Od pierwszej dostawy A320 klientowi w 2009 r., w ciągu 14 lat działalności zakład FAL w Tianjin dostarczył przewoźnikom ponad 600 maszyn Airbusa. A321neo to członek najlepiej sprzedającej się rodziny wąskokadłubowców A320, wyróżniający się najdłuższym kadłubem, wygodnie mieszczący aż do 244 pasażerów, z zasięgiem sięgającym 4700 mil morskich/8700 km.

Wyposażona w najszerszą z dostępnych na rynku wąskokadłubowców kabinę pasażerską, rodzina A320neo oferuje co najmniej 20-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, a także 50-procentową redukcję hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, w tym nowej generacji silników i końcówek skrzydeł typu sharklet. Do końca stycznia 2023 r. Airbus zebrał od ponad 130 klientów z całego świata potwierdzone zamówienia na ponad 8600 maszyn z rodziny A320neo. (Airbus)

 

Komentarze