Rosyjskie samoloty naprawiane są w Zjednoczonych Emiratach Arabskich


Rosawiacja wybrała firmę Global Jet Technic, z siedzibą w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, do konserwacji przerejestrowanych w Rosji samolotów produkcji Airbusa i Boeinga. Do początku lutego rosyjskie linie przerejestrowały do rosyjskiego rejestru ponad 180 samolotów. Portal „Aerotime” informuje, że 8 lutego 2023 r. Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego (FAVT), znana jako Rosawiacja, przyznała spółce działającej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, która zajmuje się obsługą techniczną statków powietrznych certyfikat zgodności, który pozwoli, aby boeingi i airbusy przejęte nielegalnie przez rosyjskie linie, były serwisowane na półwyspie arabskim. Global Jet Technic ma spełniać wszystkie wymagania, które są stawiane przed osobami prawnymi, indywidualnymi przedsiębiorcami, którzy świadczą na co dzień konserwacją cywilnych statków powietrznych. Przyznany firmie z Dubaju certyfikat pozwala na wykonywanie usług konserwacji, naprawy i obsługi technicznej (MRO) samolotów typu boeing 737 oraz airbusów A318, A319, A320, A321 i A330.Według strony internetowej emiracka firma specjalizuje się w konserwacji liniowej statków powietrznych, zapewnianiu części zamiennych i hangarowaniu samolotów. Global Jet Technic został zatwierdzony przez władze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Bermudów (gdzie przed inwazją Rosji na Ukrainę zarejestrowanych było wiele samolotów latających dla rosyjskich linii), Kajmanów, Egiptu, Indii i Pakistanu. 22 marca 2022 r, prawie miesiąc po inwazji Rosji na Ukrainę, Urząd Lotnictwa Cywilnego Bermudów (BCAA) zawiesił wszystkie świadectwa zdatności do lotu samolotów eksploatowanych na podstawie umowy między BCAA a Rosawiacją. Ponadto, Global Jet Technic twierdzi, że posiada specjalistyczną wiedzę na temat obsługi samolotów z rodzin A320ceo/neo i A330, a także samolotów typu Boeing 737 CL, NG, MAX, 777-200/300 i 787. Klientami emirackiej firmy są już rosyjskie linie lotnicze: S7, Nordwind Airlines i Azur Air. Na początku stycznia br. Aerofłot poinformował, że wykupił od irlandzkie firmy leasingujące samoloty 10 boeingów 777-300. Wcześniej rosyjski wicepremier i minister handlu i przemysłu, Denis Manturow, stwierdził, że lokalne linie lotnicze w żaden sposób nie kanibalizują zachodnich samolotów, a zamiany części zamiennych pomiędzy samolotami to normalna praktyka. Rosja po dokonaniu zbrojnego ataku na Ukrainę została objęta licznymi pakietami sankcji ze strony Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej. Nałożone sankcje ograniczają zdolność rosyjskich linii do pozyskiwania samolotów i części do samolotów zagranicznej produkcji, które są w dalszym ciągu obsługiwane przez rosyjskich przewoźników lotniczych. Według szefa Rosawiacji, Aleksandra Neradko, do początku lutego linie lotnicze zarejestrowane w Federacji Rosyjskiej przerejestrowały do rosyjskiego rejestru ponad 180 samolotów. Neradko uważa, że przed 24 lutego ubiegłego roku rosyjscy operatorzy obsługiwali około 805 samolotów, które były zarejestrowane na Bermudach i w Irlandii. Rejestr samolotów na Karaibach liczył 768 maszyn. Na „zielonej wyspie” do rejestru wpisane było 37 samolotów. Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze