Beechcraft King Air 260 firmy Textron Aviation został wybrany jako nowa szkolna konstrukcja marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych (METS). Kontrakt z Dowództwem (NAVAIR) obejmuje do 64 samoloty King Air 260, które będą oznaczone jako T-54A. Początkowa partia zakłada zakup 10 nowych komercyjnych Beechcraft King Air 260 oraz powiązane wsparcie. Kolejne będą obejmować zakup do 27 samolotów, których dostawy planowane są w latach 2024-2026. Beechcraft King Air 260 zastąpi flotę Chief of Naval Air Training (CNATRA) T-44C Pegasus, które są w służbie od 1977 r.
„Jesteśmy zaszczyceni, że Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych
ponownie wybrała samolot Beechcraft King Air, aby spełnić swoje potrzeby
szkoleniowe” – powiedział Bob Gibbs, wiceprezes ds. sprzedaży Textron Aviation. „METS
zmodernizuje szkolenie na wielosilnikowych statkach powietrznych w
CNATRA, zapewniając średnio zaawansowaną i zaawansowaną platformę
szkoleniową dla lotników US Navy, US Marine Corps i US Coast Guard”.
Możliwości METS obejmują wyposażenie w opcję TACAN (Air to Air), czujnik
kąta natarcia (AOA), radio V/UHF, cyfrowy system audio, system
monitorowania pracy silnika, jumpseat, fotele misji pasażerskich i maski
tlenowe.
„Dzięki zaawansowanej technologii nowa platforma METS będzie bardziej reprezentatywna dla floty tych samolotów”
– powiedział kapitan Holly Shoger, kierownik programu Biura
Programowego Systemów Szkolenia Lotniczego Marynarki Wojennej (PMA-273).
„T-54A będzie zawierał zaktualizowany pakiet awioniki, opcje
automatyzacji oraz urządzenia rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej,
aby lepiej przygotować uczniów pilotów do zaawansowanych statków
powietrznych, którymi będą latać w przyszłości”.
Źródło: AeroTime
Komentarze
Prześlij komentarz