Airbus dostarczy Amazon Air dziesięć frachtowców A330-300P2F


Kierując się pojemnością i ekonomią eksploatacji A330-300P2F Amazon Air podpisał z Altavair wiążącą umowę na dzierżawę 10 takich frachtowców. Celem leasingu samolotów jest spełnienie planów usługi Amazon Prime – dostawy klientom towarów zamówionych w serwisie e-commerce w ciągu jednego dnia. Samoloty będą obsługiwane – pod względem załóg i techników – dla Amazona przez Hawaiian Airlines, przewoźnika użytkującego A330 od 2010 roku. Dziesięć płatowców zostanie przebudowanych z samolotów pasażerskich na frachtowce przez Elbe Flugzeugwerke GmbH (EFW), firmę specjalizującą się w usługach konwersji maszyn pasażerskich na samoloty cargo (passanger-to-freighter; P2F). Amazon Air wozi paczki na większe odległości w krótszych reżimach czasowych, aby sprostać obietnicy szybkiej, bezpłatnej dostawy. Oczekuje się, że pierwszy z samolotów A330-300P2F dołączy do Amazon Air pod koniec 2023 roku.Dzięki zaawansowanym technologiom Airbusa, do których należy układ sterowania lotem fly-by-wire, A330 stanowi dogodną platformę do przebudowy na frachtowiec. Od momentu wejścia A330 do służby w 1994 roku, klienci zamówili ponad 1700 samolotów A330, z czego ponad 1500 już otrzymali. Dziś ten zasób stanowi obfite źródło samolotów mogących posłużyć przez wiele lat do konwersji P2F. Choć zarówno A330-200, jak i A330-300 nadają się do przeróbki, dłuższy kadłub A330-300P2F jest szczególnie odpowiedni dla firm zajmujących się konwersją i samych przewoźników ekspresowych, ze względu na dużą pojemność dostępną dla ładunków o mniejszej gęstości. Program konwersji A330P2F, uruchomiony w 2012 roku, jest wynikiem współpracy ST Aerospace, Airbusa i ich spółki joint venture EFW.
Źródło: Airbus
 

Komentarze