Linia Austrian Airlines odebrała w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo


Linia Austrian Airlines odebrała wczoraj (13 września) w Tuluzie pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z około 20 maszyn z rodziny A320neo, to samolot o rejestracji OE-LZN, a napędzają go najnowsze silniki PW1100G Pure Power firmy Pratt & Whitney. Samolot został przebazowany z Tuluzy do Wiednia rejsem o numerze OS1472. Najnowszy członek floty Austriana został po wylądowaniu przekazany do Austrian Technik. Zespół techniczny zajmie się modernizacją układu kabiny i montażu foteli, a także malowaniem samolotu - będzie to miało miejsce w Bratysławie, wynika z informacji do których dotarł niemiecki portal aeroTELEGRAPH. Pierwszy komercyjny lot nowego A320neo zaplanowany jest na połowę października. Jak wcześniej informował austriacki przewoźnik w okresie od września 2022 r. do kwietnia 2023 r. cztery airbusy A320neo zostaną włączone do floty Austriana. Samoloty zostaną dostarczone bezpośrednio do Austriana z zamówienia złożonego przez Lufthansę i zastąpią najstarsze egzemplarze A320 we flocie. Nowe samoloty wniosą istotny wkład w odpowiedzialność Austrian Airlines za środowisko, zwiększą rentowność oraz stanowią ważną długoterminową inwestycję w wiedeńskim hubie.A320neo będą obsługiwane przez Austrian Airlines na trasach kontynentalnych, początkowo do Londynu, Amsterdamu i Frankfurtu. Nowy samolot, który zabierze na pokład 180 pasażerów, znacznie zwiększy komfort podróży na trasach krótko- i średniodystansowych. Nowa kabina ma wiele do zaoferowania, a Swiss podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Wystrój kabiny i wejście zostały gruntownie przeprojektowane i wydają się teraz jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej przydatne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. (Rynek Lotniczy)

Komentarze