Według chińskich mediów, pierwszą fazę testów zakończył Nanqiang No 1, model, który może być demonstratorem technologii naddźwiękowego samolotu pasażerskiego. Model, który jest określany mianem prototypu, został przetestowany w laboratorium w prowincji Fujian w Chinach. Według raportu, samolot waży 500 kg (1100 funtów). Naukowcy zaangażowani w projekt spodziewają się zakończyć program testowy i przejść do budowy latającego prototypu do 2025 r. Chociaż raport nie wyjaśnia, jakiego rodzaju testy zostały przeprowadzone, fotografia dołączona do dokumentu sugeruje, że mogły to być testy w tunelu aerodynamicznym. Oczekuje się, że rzeczywisty prototyp będzie regularnie latał do 2028 roku. Będzie on napędzany zestawem silników turbowentylatorowych, rakietowych i strumieniowych, będzie mógł pomieścić do 10 pasażerów i osiągnąć prędkość do 6 machów (sześciokrotnie prędkość dźwięku). Według wcześniejszych doniesień, nienazwany chiński samolot naddźwiękowy ma wejść do produkcji do 2035 r. Chiny są jednym z kilku krajów, które intensywnie inwestują w konstrukcje naddźwiękowe (pojazdy, które mogą latać z ponad pięciokrotną prędkością dźwięku). Rozwój samolotu naddźwiękowego wynika z wcześniejszych zapowiedzi licznych testów broni naddźwiękowej przeprowadzonych w kraju Środka. Kilka zachodnich firm, w tym Hermeus i Exosonic, również ogłosiło, że obecnie pracuje nad naddźwiękowym samolotem, który mógłby być wykorzystywany zarówno do celów cywilnych, jak i wojskowych. (AeroTime)
Według chińskich mediów, pierwszą fazę testów zakończył Nanqiang No 1, model, który może być demonstratorem technologii naddźwiękowego samolotu pasażerskiego. Model, który jest określany mianem prototypu, został przetestowany w laboratorium w prowincji Fujian w Chinach. Według raportu, samolot waży 500 kg (1100 funtów). Naukowcy zaangażowani w projekt spodziewają się zakończyć program testowy i przejść do budowy latającego prototypu do 2025 r. Chociaż raport nie wyjaśnia, jakiego rodzaju testy zostały przeprowadzone, fotografia dołączona do dokumentu sugeruje, że mogły to być testy w tunelu aerodynamicznym. Oczekuje się, że rzeczywisty prototyp będzie regularnie latał do 2028 roku. Będzie on napędzany zestawem silników turbowentylatorowych, rakietowych i strumieniowych, będzie mógł pomieścić do 10 pasażerów i osiągnąć prędkość do 6 machów (sześciokrotnie prędkość dźwięku). Według wcześniejszych doniesień, nienazwany chiński samolot naddźwiękowy ma wejść do produkcji do 2035 r. Chiny są jednym z kilku krajów, które intensywnie inwestują w konstrukcje naddźwiękowe (pojazdy, które mogą latać z ponad pięciokrotną prędkością dźwięku). Rozwój samolotu naddźwiękowego wynika z wcześniejszych zapowiedzi licznych testów broni naddźwiękowej przeprowadzonych w kraju Środka. Kilka zachodnich firm, w tym Hermeus i Exosonic, również ogłosiło, że obecnie pracuje nad naddźwiękowym samolotem, który mógłby być wykorzystywany zarówno do celów cywilnych, jak i wojskowych. (AeroTime)
Komentarze
Prześlij komentarz