Qantas będzie potrzebować samolotów A350-1000


Narodowy przewoźnik Australii zapowiedział uruchomienie bezpośrednich lotów Sydney-Londyn, zamówił do tego tuzin największych A350-1000. Przy okazji kupił 40 mniejszych maszyn Airbusa.Rekordowe 20-godzinne loty mają zacząć się pod koniec 2025 r. Qantas będzie do nich potrzebować samolotów A350-1000 w specjalnej konfiguracji premiowanych miejsc i o zmniejszonej do 238 miejsc zdolności przewozowej. Drogie paliwo i mniejsza liczba podróżnych oznaczają, że miejsca w klasach premium muszą być droższe, aby zapewnić rentowność takich połączeń. Qantas nie ujawnił teraz, ile będzie kosztować taki bilet. Rekordowe 20-godzinne loty mają zacząć się pod koniec 2025 r. Qantas będzie do nich potrzebować samolotów A350-1000 w specjalnej konfiguracji premiowanych miejsc i o zmniejszonej do 238 miejsc zdolności przewozowej. Drogie paliwo i mniejsza liczba podróżnych oznaczają, że miejsca w klasach premium muszą być droższe, aby zapewnić rentowność takich połączeń. Qantas nie ujawnił teraz, ile będzie kosztować taki bilet. Przy okazji Qantas zamówił 20 samolotów A321XLR (o większym zasięgu) i 20 najmniejszych A220 w ramach odnawiania floty. Ich dostawy rozłożono na 10 lat. Linia nie ujawniła wartości zamówienia, ale analitycy z firmy Barrenjoey oszacowali, że będzie to co najmniej 6 mld dolarów australijskich, czyli 4,23 mld USD. Źródło: rp.pl

Komentarze