Firma Diamond Aircraft twierdzi, że zelektryfikowana wersja jednosilnikowego DA40 będzie miała możliwość wykonywania 90 minutowych lotów, a ładowanie akumulatorów zajmie tylko 20 minut. Producent poinformował, że do zasilania eDA40 został wybrany silnik elektryczny ENGINEUS firmy Safran. „Dzięki Safran mamy na pokładzie eksperta w zakresie elektrycznych systemów napędowych”, powiedział Liqun (Frank) Zhang, prezes Diamond Aircraft Industries Austria.Program DA40 z napędem elektrycznym Diamond ogłosił w październiku ubiegłego roku. Oferta samolotu ma być skierowana do ośrodków szkoleniowych, które dzięki użytkowaniu tej konstrukcji mają mieć o 40-procent mniejsze koszty operacyjne. Możliwość wykonywania 90-minutowych lotów prawdopodobnie nie zostanie osiągnięta natychmiast, ale będzie możliwa wraz z rozwojem technologii baterii. Diamond przewiduje certyfikację silnika eDA40 do połowy 2023 r., a uzyskanie podstawowej certyfikacji samolotu EASA pod koniec 2023 r. lub na początku 2024 r. (AvWeb)
Firma Diamond Aircraft twierdzi, że zelektryfikowana wersja jednosilnikowego DA40 będzie miała możliwość wykonywania 90 minutowych lotów, a ładowanie akumulatorów zajmie tylko 20 minut. Producent poinformował, że do zasilania eDA40 został wybrany silnik elektryczny ENGINEUS firmy Safran. „Dzięki Safran mamy na pokładzie eksperta w zakresie elektrycznych systemów napędowych”, powiedział Liqun (Frank) Zhang, prezes Diamond Aircraft Industries Austria.Program DA40 z napędem elektrycznym Diamond ogłosił w październiku ubiegłego roku. Oferta samolotu ma być skierowana do ośrodków szkoleniowych, które dzięki użytkowaniu tej konstrukcji mają mieć o 40-procent mniejsze koszty operacyjne. Możliwość wykonywania 90-minutowych lotów prawdopodobnie nie zostanie osiągnięta natychmiast, ale będzie możliwa wraz z rozwojem technologii baterii. Diamond przewiduje certyfikację silnika eDA40 do połowy 2023 r., a uzyskanie podstawowej certyfikacji samolotu EASA pod koniec 2023 r. lub na początku 2024 r. (AvWeb)
Komentarze
Prześlij komentarz