Największa rosyjska linia lotnicza Aerofłot poinformowała, że kupiła osiem samolotów Airbus A330 od zagranicznych firm leasingowych „w ramach wypełniania zobowiązań umownych”.Ponad 400 samolotów wydzierżawionych od zachodnich firm, o wartości prawie 10 miliardów dolarów, utknęło w Rosji, ponieważ zachodnie sankcje zmusiły leasingodawców do rozwiązania umów – informuje Reuters. Rosja zabroniła swoim liniom lotniczym zwrotu samolotów. Aerofłot nie sprecyzował, od jakich firm samoloty były wydzierżawione. Jednak zakup mógłby być próbą utrzymania dobrych relacji z leasingodawcami poprzez skorzystanie ze zwolnienia z sankcji Unii Europejskiej wobec Rosji w odniesieniu do leasingu finansowego samolotów – które obejmują zakup po zakończeniu leasingu. Aby mieć pewność, że nadal będą mogli posiadać ważne świadectwa zdatności do lotu, a rosyjskie linie lotnicze będą mogły nadal z nich korzystać, rosyjskie władze przeniosły samolot do własnego rejestru – informuje Reuters. Unijne sankcje nałożone na Rosję w odpowiedzi na atak na Ukrainę generalnie zakazują „udzielania i dalszego wykonywania zamówień publicznych i koncesji z obywatelami rosyjskimi oraz podmiotami lub organami mającymi siedzibę w Rosji”. Większość udziałów Aerofłotu należy do państwa rosyjskiego. Jednak jeden z wyjątków uchwalonych 8 kwietnia mówi, że władze krajów członkowskich UE mogą zezwolić na „wykonanie leasingu finansowego statku powietrznego zawartego przed 26 lutego 2022 r.”. Źródło: rp.pl
Największa rosyjska linia lotnicza Aerofłot poinformowała, że kupiła osiem samolotów Airbus A330 od zagranicznych firm leasingowych „w ramach wypełniania zobowiązań umownych”.Ponad 400 samolotów wydzierżawionych od zachodnich firm, o wartości prawie 10 miliardów dolarów, utknęło w Rosji, ponieważ zachodnie sankcje zmusiły leasingodawców do rozwiązania umów – informuje Reuters. Rosja zabroniła swoim liniom lotniczym zwrotu samolotów. Aerofłot nie sprecyzował, od jakich firm samoloty były wydzierżawione. Jednak zakup mógłby być próbą utrzymania dobrych relacji z leasingodawcami poprzez skorzystanie ze zwolnienia z sankcji Unii Europejskiej wobec Rosji w odniesieniu do leasingu finansowego samolotów – które obejmują zakup po zakończeniu leasingu. Aby mieć pewność, że nadal będą mogli posiadać ważne świadectwa zdatności do lotu, a rosyjskie linie lotnicze będą mogły nadal z nich korzystać, rosyjskie władze przeniosły samolot do własnego rejestru – informuje Reuters. Unijne sankcje nałożone na Rosję w odpowiedzi na atak na Ukrainę generalnie zakazują „udzielania i dalszego wykonywania zamówień publicznych i koncesji z obywatelami rosyjskimi oraz podmiotami lub organami mającymi siedzibę w Rosji”. Większość udziałów Aerofłotu należy do państwa rosyjskiego. Jednak jeden z wyjątków uchwalonych 8 kwietnia mówi, że władze krajów członkowskich UE mogą zezwolić na „wykonanie leasingu finansowego statku powietrznego zawartego przed 26 lutego 2022 r.”. Źródło: rp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz