Linia Cathay Pacific będzie wykonywała najdłuższy pasażerski lot na świecie


Aby unikać wykorzystania rosyjskiej przestrzeni powietrznej na trasie z Nowego Jorku do Hongkongu, linia Cathay Pacific planuje wdrożyć inną, która może spowodować, że stanie się to najdłuższy lot pasażerski na świecie. Przewoźnik z siedzibą w Hongkongu planuje zmienić trasę z JFK do HKG i przelatywać nad Atlantykiem, Wielką Brytanią, południową Europą i środkową Azją. Zazwyczaj trasa ta zajmowała 12.990 km, a czas przelotu przy wykorzystaniu rosyjskiej przestrzeni wynosił około 15 godzin. Jednak alternatywny przebieg lotu wyniósłby około 16 700 km, tym samym odbierając tytuł Singapore Airlines, który realizuje połączenie pomiędzy Nowym Jorkiem JFK, a Changi pokonując odległość około 15 300 km. Cathay Pacific potwierdził, że stale analizuje alternatywne warianty wytyczania tras.Jednakże, mimo że jest to dłuższa trasa pod względem pokonywanego dystansu, dzięki silnym wiatrom w ogon będzie krótsza czasowo niż należąca do Singapore trasa JFK-SIN. "Opcja transatlantycka jest uzależniona od silnego sezonowego zachodniego wiatru pojawiającego się tam o tej porze roku. Spowoduje on, że czas lotu wyniesie od 16 do 17 godzin, co uczyni ją bardziej korzystną od trasy transpacyficznej," oświadczył rzecznik Cathay. "Codziennie monitorujemy sytuację, ponieważ wiatr ten już słabnie". Linie Singapore Airlines informują, że loty z nowojorskich lotnisk JFK i EWR są dwoma najdłuższymi na świecie z czasami przelotów wynoszącymi około 18 godzin i 45 minut. Inwazja Rosji na Ukrainę skłoniła wiele krajów, w tym członków Unii Europejskiej, do zamknięcia swoich przestrzeni powietrznych dla rosyjskich przewoźników, a w odwecie Rosja zamknęła swoją przestrzeń powietrzną dla linii z tych krajów. Jedną z najbardziej poszkodowanych linii jest Finnair, której niektóre loty między Finlandią, a Azją wydłużyły się o prawie pięć godzin. (AeroTime)

Komentarze