Nowa Cessna 172S Skyhawk dla CKL Politechniki Poznańskiej


Politechnika Poznańska odebrała nowy samolot Cessna 172S Skyhawk o znakach rozpoznawczych SP-UTE. Jest to już trzeci samolot marki Cessna dostarczony przez GB Aircraft do Centrum Kształcenia Lotniczego poznańskiej uczelni w ciągu ostatnich trzech lat. Samolot jest wyposażony w glass cockpit G1000NXi i będzie wykorzystywany do lotów szkolnych do licencji PPL(A), IR i CPL(A). Dostawa miała miejsce na lotnisku EPPG Kąkolewo, nowej siedzibie CKL Politechniki Poznańskiej, w ramach przetargu publicznego ogłoszonego przez uczelnię w 2021 roku. Centrum Kształcenia Lotniczego Politechniki Poznańskiej jest certyfikowaną Organizacją Szkolenia Lotniczego powołaną w 2014 roku, aby umożliwić szkolenie lotnicze studentom specjalności Pilotaż Statków Powietrznych. CKL jest jednym z niewielu Ośrodków w Polsce, który kształci przyszłych pilotów od 0 do ATPL. Kształcenie studentów na specjalności Pilotaż Statków Powietrznych odbywa się: na 1 semestrze w ramach kierunku Inżynieria Lotnicza, na Wydziale Inżynierii Środowiska i Energetyki, natomiast na semestrze 3, 5 i 7 w ramach kierunku Lotnictwo i Kosmonautyka, na Wydziale Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej i jest przeprowadzane w trybie zintegrowanym. Szkolenie trwa 3,5 roku, składa się z 750 h szkolenia teoretycznego oraz ponad 200 h szkolenia na samolotach i urządzeniu treningowym FNPT II MCC. Absolwenci otrzymują tytuł inżyniera specjalności Pilotaż Statków Powietrznych oraz licencję pilota samolotowego zawodowego CPL(A) wraz z uprawnieniami do lotów według wskazań przyrządów IR(A), do lotów na samolocie wielosilnikowym ME, szkoleniem w zakresie zapobiegania i wyprowadzania z sytuacji kryzysowych UPRT, a także kursem współpracy w załodze wieloosobowej MCC, dzięki czemu znajdują zatrudnienie, m. in. jako piloci w lotnictwie cywilnym.Na podstawie certyfikatu PL/ATO – 46 nadanego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, CKL posiada uprawnienia do szkolenia lotniczego w zakresie licencji m.in. takich jak: PPL(A), CPL(A) czy ATPL(A). Źródło: GB Aircraft

Komentarze