Tailwind Air z Nowego Jorku nabędzie 20 samolotów Airflow Model 200 eSTOL


Amerykański operator wodnosamolotów Cessna Caravan, Tailwind Air z Nowego Jorku, podpisał list motywacyjny (LOI) dotyczący nabycia 20 samolotów Airflow Model 200 eSTOL. W ten sposób został odbiorcą startowym tych hybrydowych maszyn z napędem elektrycznym w rejonie środkowego wybrzeża Atlantyku i Nowej Anglii. Airflow pracuje nad dwiema wersjami hybrydowych wodnosamolotów. Obie mają być obsługiwane przez jednego pilota. Większa z nich ma pomieścić od 8 do 10 pasażerów, a w odmianie transportowej mieć ładowność 950 kg. Zasięg tej wersji ma wynosić 800 km. Samolot miałby lądować i startować z pasa o długości zaledwie 60 m. Mniejszy model ma przenosić ładunek o masie 220 kg i latać na odległość 400 km. Ma operować z pasów startowych o długości 50 m. W ubiegłym miesiącu Airflow ogłosiła, że producent samolotów elektrycznych Pipistrel dostarczy silniki elektryczne, sterowniki i akumulatory do prototypu M200. Ma on rozpocząć loty testowe w 2022. (Alatir)

Komentarze