A321XLR nabiera końcowy kształt


Pierwszy samolot testowy A321XLR, MSN11000, zrobił w tym tygodniu duży krok naprzód i staje się rzeczywistością. Jest to pierwsza z trzech planowanych maszyn rozwojowych, które będą przeprowadzać próby w locie i program certyfikacji typu - począwszy od 2022 r., aby utorować drogę do produkcji seryjnej i wejścia do służby w 2023 r.Zakończenie budowy maszyny MSN11000 na linii montażu końcowego (FAL) w Hamburgu jest następstwem niedawnego montażu i wyposażenia głównych zespołów komponentów (MCA) oraz ich późniejszej dostawy i wprowadzenia zgodnie z harmonogramem na linię montażu w listopadzie br. Te główne zespoły obejmowały: nos i przedni kadłub, dostarczone z Saint Nazaire; środkowy i tylny kadłub zmontowane w Hamburgu; skrzydła z Broughton; podwozie dostarczone przez Safran oraz pionowe i poziome usterzenie ogonowe odpowiednio ze Stade i Getafe.Podczas gdy inne linie montażu Airbusa będą ostatecznie produkować A321XLR, aby wypełnić duży portfel zamówień klientów na ten samolot, Hamburg został wybrany do "pilotowania" nowego wariantu w rozpoczęciu produkcji seryjnej. Zaczyna się ona od trzech samolotów przeznaczonych do lotów technicznych, które są obecnie na różnych etapach montażu końcowego. (Rynek Lotniczy)

Komentarze