Pierwszy seryjny chiński wąskokadłubowy samolot pasażerski C919 wszedł w fazę montażu końcowego


Pierwszy seryjny chiński wąskokadłubowy samolot pasażerski COMAC (Commercial Aircraft Corp of China) C919 wszedł w fazę montażu końcowego. Producent ma nadzieję na uzyskanie dla niego certyfikatu typu do końca 2021. Wtedy też pierwszy samolot seryjny ma zostać dostarczony odbiorcy – China Eastern Airlines z Szanghaju. Operatorem COMAC C919 będzie spółka zależna China Eastern – OTT. To regionalny przewoźnik operujący z lotniska Hongqiao. OTT obsługuje wyłącznie loty krajowe i wykorzystuje jedynie samoloty producentów chińskich. Rozpoczęcie produkcji seryjnej C919 na małą skalę zatwierdziły chińskie organy regulacyjne ds. lotnictwa. Seryjne maszyny będą konkurować z Boeingami 737 i Airbusami A320. Samoloty C919 mają przewozić 158-168 pasażerów. Ich zasięg jest planowany na 4,5-5,5 tys. km. Na razie nie ustalono, kiedy rozpocznie się produkcja C919 na pełną skalę. COMAC prowadzi na ten temat rozmowy z regulatorami. Do 2035 COMAC chce zdobyć jedną trzecią udziałów rynku samolotów wąskokadłubowych w ChRL i 20% rynku światowego. (Altair)

Komentarze