Przewoźnicy z Azji i Pacyfiku liderami wśród linii lotniczych


W lipcu portal AirlineRatings.com opublikował listę „Najlepszych Linii Lotniczych na Świecie”. Aby znaleźć się w najwyżej sklasyfikowanej „dwudziestce” tego rankingu, linie lotnicze muszą uzyskać siedmiogwiazdką ocenę bezpieczeństwa i „wykazać się przywództwem w zakresie innowacji zapewniających komfort pasażerom”.Znamienne, że pierwsza piątka to podmioty z Azji i Pacyfiku (kolejno: Qatar Airways, Air New Zealand, Singapore Airlines, Qantas, Emirates). Linie Qatar Airways stanęły na szczycie rankingu dzięki innowacyjności kabin, wysokiemu poziomowi obsługi pasażerów. Doceniono także zaangażowanie tego przewoźnika w utrzymanie długodystansowych połączeń lotniczych mimo COVID-19. O pozycji wicelidera przyznanego liniom z Nowej Zelandii zadecydowała innowacyjność i walory przywódcze. Nowinki technologiczne i produkty pokładowe świadczyły na korzyść Singapore Airlines. Przewoźnik ten wyróżniał się również w kategorii „Najlepsza pierwsza klasa”. Australijskie linie Qantas zawdzięczają swoją wysoką pozycję bezpieczeństwu, osiąganym wynikom finansowym. Należący do grupy Qantas, Jetstar otrzymał nagrodę dla najlepszego niskobudżetowego przewoźnika w regionie Azji i Pacyfiku. Od ubiegłego roku linie Qantas obchodzą setną rocznicę powstania. Przewoźnik z czerwonym kangurem w logo może poszczycić się niezwykle bogatą historią i osiągnięciami. Zaczynał od ręcznie wykonanych dwuosobowych samolotów i lotów regionalnych (działając pod nazwą Queensland and Northern Territory Aerial Services Ltd, stąd skrót Q.A.N.T.A.S). Innowacyjność jest nieodłącznym elementem działalności przewoźnika, którego aktywności nie zdołały przerwać II Wojna Światowa, czy też kataklizmy często nawiedzające ten region świata. Jak chwalą się linie, Qantas na początku swojej długiej drogi zrealizował 31. przystankowy, 12-dniowy lot do Londynu, dekady później zasłynął pierwszymi na świecie przelotami w przestworzach między Australią a Europą bez międzylądowań. Źródło: wnp.pl

Komentarze