Plany uzyskania certyfikacji FAA dla samolotów Electra eSTOL


Amerykański start-up Electra rozpoczął współpracę z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) nad certyfikacją swojego nowego hybrydowo-elektrycznego samolotu krótkiego startu i lądowania (eSTOL) do 2026 roku. Aby pomóc w procesie certyfikacji FAA, Electra zatrudniła 17 sierpnia 2021 r. Randy'ego Griffitha jako dyrektora ds. Certyfikacji. Startup z Wirginii dąży do uzyskania certyfikatu typu FAA Level 3 zgodnie z 14 CFR Part 23 w 2026 roku. "Randy jest weteranem branży, który prowadził certyfikację Eclipse Jet, Honda Jet, Mooney M10, Aerion SST i Zunum ZA10. Po przeprowadzeniu kilku samolotów od koncepcji po certyfikację wie, czego naprawdę potrzeba, aby wykonać zadanie i jesteśmy podekscytowani, że mamy go w naszym zespole”, powiedział dyrektor generalny firmy Electra, John Langford. Startup z Wirginii opracowuje nowy samolot hybrydowo-elektryczny typu stałopłat, który będzie mógł być pilotowany jednoosobowo i będzie mógł przewozić na pokładzie do 7 pasażerów. Samolot ma mieć zasięg nawet 800 km. Nowa konstrukcja z napędem elektrycznym będzie osiągać prędkość do 48 kilometrów na godzinę podczas energooszczędnego startu i lądowania oraz mieć możliwość osiągania ponad 300 km/h podczas przelotów. Electra planuje rozpocząć testy w locie eSTOL w 2022 roku. Źródło: AeroTime

Komentarze