Nastepca Alitalii zacznie latać w połowie października


Włoski Urząd Lotnictwa Cywilnego (ENAC) wydał wczoraj (18 sierpnia) pozwolenie na sprzedaż biletów i obsługę pasażerską nowemu, narodowemu przewoźnikowi ITA (Italia Trasporto Aero), który zastąpił walczącą od dawna o przetrwanie, największą linię lotniczą we Włoszech – Alitalia. ITA zacznie działać od 15 października. Oczekuje się, że nowy operator zatrudni część spośród pracowników Alitalii. Obecnie dla Alitalii pracuje 11 tys. osób, z których 7 tys. przebywa na tymczasowym urlopie. Zbliżające się uruchomienie nowej, mniejszej linii lotniczej stanowi działanie ratunkowe dla przynoszącego straty przewoźnika Alitalia i przeciągających się negocjacji z Komisją Europejską w sprawie funduszy pomocowych. Nie wiadomo jeszcze, w jaki sposób Alitalia zrekompensuje bilety lotnicze zakupione na loty zaplanowane po 15 października. Na decyzję przewoźnika czeka około 255 tys. pasażerów.Debiut ITA zbiega się w czasie z poważnymi wyzwaniami branży lotniczej, które zostały dotknięte przez pandemię koronawirusa. Prezydent ENAC Pierluigi Di Palma wyraził jednak nadzieję, że działanie nowego przewoźnika przyczyni się do przezwyciężenia kryzysu i będzie stanowić nowy motor napędowy dla włoskiego lotnictwa. Z kolei minister transportu Enrico Giovannini podkreślił, że „Dzięki ITA narodziła się nowa, ważna włoska linia lotnicza o znaczących perspektywach wzrostu, która będzie w stanie konkurować na rynku krajowym i międzynarodowym”. ITA rozpocznie działalność z flotą 52 samolotów, która wzrośnie do 78 samolotów w 2022 r. wraz z pojawieniem się maszyn nowej generacji oraz do 105 samolotów do końca 2025 r. Jeszcze w tym roku ITA ma zatrudnić 2750-2950 pracowników, a w planach jest zatrudnienie 5550-5700 osób do 2025 r. Samoloty ITA zaczną latać do 45 miejsc docelowych na 61 trasach, a w 2025 r. liczba ta wzrośnie do 74 miejsc docelowych i 89 tras. Źródło: Materiał prasowy

Komentarze