Helvetic Airways odebrały ostatniego z zamówionych Embraerów


Szwajcarskie Helvetic Airways odebrały w ubiegły weekend w zakładach Embraera w São José dos Campos ostatniego z czterech Embraerów E195-E2. To także ostatni z 12 zamówionych Embraerów nowej generacji - E2.Warto dodać, że w marcu tego roku Helvetic odebrał ósmego i zarazem ostatniego z zamówionych Embraerów nowej generacji E190-E2. Kolejne cztery maszyny jakie trafiły do szwajcarskiej linii to większe E-Jety - E195-E2. To za sprawą podpisanego w ubiegłym roku aneksu do zamówienia na Embraery z rodziny E-Jet E2. Szwajcarski przewoźnik zamienił ostatnie cztery z 12 zamówionych E190-E2 na większe E-Jety E195-E2. Pierwotny kontrakt zawiera także prawa zakupu kolejnych 12 maszyn E190-E2 z możliwością zmiany ich na większe E195-E2 i został ogłoszony we wrześniu 2018 r. Embraer E195-E2 numer cztery dla szwajcarskiego przewoźnika, to samolot o oznaczeniu MSN 19020059, napędzany silnikami Pratt & Whitney PW1900G i rejestracji HB-AZL. E195-E2 linii Helvetic Airways zabierają na pokład 134 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej (ekonomicznej 2-2). Odstępy między rzędami wynoszą od 29 do 30 cali (około 74 do 76 centymetrów). Większy odstęp między rzędami znajduje się w pierwszych pięciu rzędach kabiny, przeznaczonych dla klasy biznes. Jak zapewnia Embraer oraz szwajcarska regionalna linia, nowa kabina jest bardziej przestronna, jaśniejsza i cichsza. Ponadto nowe odrzutowce Helvetic oferują coś, co obecnie jest jeszcze rzadkością w samolotach krótko- i średniodystansowych w Europie: pasażerowie mogą naładować swoje telefony komórkowe za pomocą gniazd USB. Jednak jak informuje przewoźnik również i na pokładzie większych E-Jetów nie będzie Internetu.Wraz z dostawą ostatniego z naszych czterech nowych samolotów Embraer E195-E2, odnowa floty została zakończona. Zmiany strukturalne w popycie na podróże lotnicze, które pojawiły się w ostatnich miesiącach, windują strategiczne wybory, które podjęliśmy jeszcze w 2018 r. Dzięki Embraerowi mamy zarówno odpowiednie typy samolotów, jak i odpowiedniego partnera branżowego. Jako jeden z wiodących operatorów E-Jet E2 na świecie, Helvetic Airways będzie teraz w stanie jeszcze bardziej wzmocnić swoją rolę szwajcarskiej linii lotniczej na europejskim niebie – powiedział Tobias Pogorevc, prezes Helvetic Airways, podczas konferencji prasowej dotyczącej dostawy. Nowo zamówione samoloty pozwoliły przewoźnikowi całkowicie odmłodzić i wymienić flotę. W pierwszej kolejności wymienione zostały wysłużone fokkery F100, który wykonały w sezonie letnim 2019 swoje ostatnie rejsy. Następnie po dostawie większości maszyn E2 z floty zaczęły odchodzić Embraery E190. Opcje zakupu kolejnych 12 samolotów (E190-E2 lub E195-E2) pozwolą Helvetic Airways rozwijać się zgodnie z możliwościami na rynku przewozów czarterowych i regularnych. (Rynek Lotniczy)

Komentarze