Nowe silniki B-52 powinny umożliwić dlaszą służbę


Nowe silniki powinny umożliwić B-52 służbę obok przyszłego bombowca B-21 Raider. Najstarszy odrzutowy bombowiec Boeinga, B-52 Stratofortress został oblatany w 1952 r. Prace modernizacyjne zaplanowane na koniec tego roku na 76 samolotach pozostających w użytkowaniu przez Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych mogą sprawić, że te historyczne maszyny będą latać, dopóki nie osiągną wieku ponad 100 lat. Prototyp YB-52 Boeinga po raz pierwszy poleciał w kwietniu 1952 r. „Nowe silniki mają umożliwić B-52 służbę wraz z przyszłym B-21 Raiderem jako powietrzna odnoga triady nuklearnej do lat 50 XXI wieku", powiedział gen. dyw. Andrew Gebara, dyrektor planów strategicznych, programów i wymagań w Air Force Global Strike Command. Podkreślił również wszechstronność samolotu jako główny czynnik jego długowieczności w DefenseOne. Zasilany 8 silnikami turbowentylatorowymi Pratt & Whitney TF33-P-3/103, B-52 może zabrać na pokład uzbrojenie o masie prawie 32 ton i wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 0,86 Macha. Zbiorniki samolotu mieszczą 141 ton paliwa, a jego maksymalna masa startowa wynosi ponad 256 ton.Źródło: AeroTime

Komentarze