BBAM Limited zamawia kolejne Boeingi frachtowce


Boeing i BBAM Limited Partnership ogłosiły w tym tygodniu, że leasingodawca rozszerza swoją flotę frachtowców 737-800BCF o 12 samolotów. Umowa zwiększa liczbę zamówień i zobowiązań BBAM na 737-800BCF do 31 maszyn i podkreśla ciągły wzrost rynku e-commerce i przesyłek ekspresowych.Najnowsze zamówienie to trzecie, które BBAM złożyło na najnowszy frachtowiec Boeinga od czasu ogłoszenia tego programu w 2016 r. BBAM ma teraz zamówionych łącznie 31 samolotów B737-800BCF. – Gdy spoglądamy w przyszłość na powiększenie naszej floty towarowej, 737-800 Boeing Converted Freighter zapewnia wydajność jakiej potrzebują nasi klienci. Dodanie tych wysoce wydajnych frachtowców do 276 samolotów Boeinga w naszej zarządzanej flocie pomaga jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję lidera na rynku – powiedział Steve Zissis, dyrektor generalny BBAM. – BBAM jest jedną z wiodących w branży firm leasingowych oferujących pełen zakres usług i zbudowała swoją reputację dzięki inteligentnym inwestycjom. Jesteśmy zaszczyceni, że BBAM wybrał więcej 737-800BCF w oparciu o sukcesy naszych standardowych frachtowców nadwoziowych w swoim portfolio – powiedział Ihssane Mounir, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Boeinga. Podkreślił także, że jego firma jest bardzo zadowolona ze współpracy z BBAM i ma nadzieję, że realizacja kolejnego kontraktu będzie przebiegała pomyślnie. Łącznie Boeingowi udało się dotąd zebrać zamówienia na nieco ponad 200 samolotów 737-800BCF od kilku podmiotów. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przerobieniem samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services oraz Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w Chinach. BBAM jest największym na świecie zarządzającym inwestycjami w leasingowane komercyjne samoloty odrzutowe, dostarczającym ponad 200 klientom linii lotniczych w ponad 50 krajach flotę i rozwiązania finansowe w ciągu ostatnich trzech dekad. BBAM zarządza obecnie aktywami o wartości ponad 28 mld dolarów i zatrudnia ponad 150 specjalistów w swojej centrali w San Francisco oraz w biurach w Tokio, Singapurze, Zurychu, Dublinie i Santiago. B737-800BCF, który zadebiutował na Le Bourget w 2019 r., to najnowszy produkt Boeinga. Łącznie producentowi udało się dotąd zebrać zamówienia na nieco ponad 200 samolotów 737-800BCF od kilku podmiotów. B738 BCF jest do 15 proc. oszczędniejszy i ma niższą emisję CO2 niż 737-400SF. Maszyny te mogą zabrać na pokład do 23,9 ton ładunków oraz mają zasięg 3750 km. Modyfikacje związane z przebudową samolotu z wersji pasażerskiej na towarową obejmujące m.in. instalacje głównego pokładu cargo, systemu obsługi ładunku, drzwi oraz miejsc dla czterech dodatkowych osób załogi, prowadzone są w zakładach Boeing Shanghai Aviation Services oraz Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering w Chinach, a od pewnego czasu także w Cooperativa Autogestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA) w Kostaryce. (Rynek Lotniczy)

Komentarze