Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała koncern Boeing, że szerokokadłubowy B777X nie jest jeszcze gotowy do następnego etapu certyfikacji ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem. Nowy pasażerski wariant popularnego B777 prawdopodobnie uzyska zatwierdzenie FAA dopiero pod koniec 2023 r., a nawet 2024 r. W liście z 13 maja 2021 r., opublikowanym przez Seattle Times 27 czerwca 2021 r., FAA ostrzegła Boeinga, że być może będzie musiał zwiększyć liczbę lotów testowych modelu 777X i że kluczowa certyfikacja „realistycznie” potrwa dwa lata więcej. W liście podpisanym przez Iana Wona, kierownika lokalnego biura FAA, stwierdzono, że krytyczny system awioniki przewidziany dla modelu B777X nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. „Samolot nie jest jeszcze gotowy” – napisał Won. „Dane techniczne wymagane do certyfikacji typu nie osiągnęły punktu, w którym wydaje się, że projekt jest dojrzały i można oczekiwać, że spełni obowiązujące przepisy”. Boeing opracowuje nowy pasażerski wariant swojego popularnego B777 od 2013 r. Samolot miał być wprowadzony do eksploatacji w 2020 r., jednak ze względu na skrupulatny proces certyfikacji po ostatnich problemach produkcyjnych z B737 MAX i Dreamlinerem, wprowadzenie B777X do normalnych operacji było wielokrotnie opóźniane. Źródło: AeroTime
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała koncern Boeing, że szerokokadłubowy B777X nie jest jeszcze gotowy do następnego etapu certyfikacji ze względu na obawy związane z bezpieczeństwem. Nowy pasażerski wariant popularnego B777 prawdopodobnie uzyska zatwierdzenie FAA dopiero pod koniec 2023 r., a nawet 2024 r. W liście z 13 maja 2021 r., opublikowanym przez Seattle Times 27 czerwca 2021 r., FAA ostrzegła Boeinga, że być może będzie musiał zwiększyć liczbę lotów testowych modelu 777X i że kluczowa certyfikacja „realistycznie” potrwa dwa lata więcej. W liście podpisanym przez Iana Wona, kierownika lokalnego biura FAA, stwierdzono, że krytyczny system awioniki przewidziany dla modelu B777X nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. „Samolot nie jest jeszcze gotowy” – napisał Won. „Dane techniczne wymagane do certyfikacji typu nie osiągnęły punktu, w którym wydaje się, że projekt jest dojrzały i można oczekiwać, że spełni obowiązujące przepisy”. Boeing opracowuje nowy pasażerski wariant swojego popularnego B777 od 2013 r. Samolot miał być wprowadzony do eksploatacji w 2020 r., jednak ze względu na skrupulatny proces certyfikacji po ostatnich problemach produkcyjnych z B737 MAX i Dreamlinerem, wprowadzenie B777X do normalnych operacji było wielokrotnie opóźniane. Źródło: AeroTime
Komentarze
Prześlij komentarz