Ostatni rejsowy lot samolotu Bombardier Dash 8-Q400 należącego do Austrian Airlines


31 maja, odbył się ostatni rejsowy lot samolotu turbośmigłowego komunikacji regionalnej Bombardier Dash 8-Q400 należącego do Austrian Airlines. Jego trasa wiodła z Wiednia do Innsbrucka i z powrotem. Pierwszy nie tylko w Austrii, ale i w Europie, kanadyjski samolot pojawił się 9 kwietnia 1980 – był to de Havilland Canada DHC-7, należący do Tyrolean Airways. Dzięki zdolności do krótkiego lądowania ten 50-miejscowy samolot komunikacji regionalnej idealnie nadawał się do operowania z trudno dostępnych lotnisk, położonych w górach, takich jak Innsbruck czy Courchevel, leżącego ponad 2000 metrów nad poziomem morza. Od 1985 Tyrolean Airways używały nowego modelu zza Atlantyku – Bombardier Dash 8-100 obsługiwał loty do Grazu, Frankfurtu i Zurychu. Do czasu całkowitego przejęcia tyrolskiego przewoźnika przez Austrian Airlines w 1998 do jego floty trafiły łącznie 44 samoloty Dash 8 serii -100, -300 i -400. Austrian Airlines użytkowały ostatnio 18 samolotów Dash 8-Q400 na trasach krótkodystansowych, np. z Wiednia do Mediolanu, Warszawy czy Zagrzebia. W ciągu ostatnich 20 lat na ich pokładach przewieziono ponad 20 milionów pasażerów. W szczytowym okresie samoloty Dash 8-Q400 wykonywały do 44 tys. lotów rocznie. Samoloty te przebyły łącznie 237 mln km – bez żadnych wypadków, wykonując ponad 520 tys. bezpiecznych lądowań. A podczas przeglądów przed lotem wszyscy piloci Dash 8-Q400 pokonali pieszo ponad 52 tys. km. Teraz flota Austrian Airlines będzie składać się wyłącznie z samolotów Airbusa, Boeinga i Embraera. Austrian Airlines są dobrze przygotowane na wycofanie Dash 8-Q400 z eksploatacji. Dzięki wygodnym, doskonałym samolotom Embraera i Airbusa będziemy nadal oferować naszym pasażerom dobre usługi dowozowe z Wiedniem jako naszym Hubem – powiedział dyrektor handlowy Austrian Airlines Michael Trestl. (Altair), Foto: Austrian Airlines

Komentarze