Czy British Airways i Ryanair łamały prawo konsumenckie?


Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) uważa, że British Airways i Ryanair łamały prawo konsumenckie, nie oferując refundacji klientom, którzy nie mogli legalnie odbyć lotów z powodu COVID-19. Urząd podjął dochodzenie w tej sprawie. Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) przyznał, że linie lotnicze oferowały klientom inne opcje, ale obie odmawiały refundacji. BA proponowały vouchery i zmianę rezerwacji na loty, które nie zostały odwołane, a Ryanair tylko zmianę rezerwacji. Andrea Coscelli, dyrektor naczelny CMA, powiedział: "Rozumiemy, że pandemia i blokady były trudnym, okresem dla linii lotniczych, ale ich klienci nie powinni ponosić finansowych konsekwencji z tego powodu. Klienci zarezerwowali te loty w dobrej wierze i zgodnie z prawem nie byli w stanie z nich skorzystać z powodu okoliczności całkowicie od nich niezależnych. Uważamy, że należało zaoferować im zwrot pieniędzy". Urząd zapowiedział, że chce rozwiązać ten problem. Dla linii lotniczych może to oznaczać zwrot pieniędzy "lub inne zadośćuczynienie". Jeśli nie dojdzie do porozumienia między liniami lotniczymi a regulatorem , może on ubiegać się o nakaz sądowy, tak by zmusić je do refundacji i zmian w postępowaniu na przyszłość. BA utrzymuje, że działał zgodnie z prawem, a Ryanair, że zwracał klientom pieniądze w uzasadnionych przypadkach.CMA prowadzi dochodzenie w różnych częściach branży turystycznej od lipca ubiegłego roku. Do tej pory urząd otrzymał 148 tys. skarg, z czego wiele tysięcy dotyczyło zwrotów pieniędzy. (wnp.pl)

Komentarze