Airbus dostarczył w maju 50 samolotów - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Klienci producenta z Tuluzy w sumie odebrali już 220 odrzutowców w 2021 roku. To wzrost o 38 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Wśród majowych dostaw Airbusa był jeden A380 dla Emirates. To pierwszy od grudnia Super Jumbo odebrany przez przewoźnika z Dubaju, który czeka jeszcze na ostatnie cztery największe samoloty pasażerskie świata. Największe linie lotnicze z Bliskiego Wschodu będą za rok posiadać w swojej flocie aż 122 pękatych gigantów. Dla porównania drugie w tym zestawieniu Korean Air, dopiero po fuzji z Asiana Airlines, będą mieć szesnaście A380. Najwięcej w maju dostarczono samolotów z rodziny A320. Klienci producenta z Europy odebrali w sumie 41 odrzutowców tej wersji. Poza nimi dostawy objęły cztery wąskokadłubowe A220 oraz trzy szerokokadłubowe A350 i jeden A330neo. Airbus potwierdził również zamówienie na kolejnych pięć A350, które złożyła niemiecka Lufthansa. Wcześniej jednak największe linie lotnicze Europy anulowały zakup trzech samolotów tej wersji. (Rynek Lotniczy)
Airbus dostarczył w maju 50 samolotów - poinformowano w oficjalnym komunikacie. Klienci producenta z Tuluzy w sumie odebrali już 220 odrzutowców w 2021 roku. To wzrost o 38 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Wśród majowych dostaw Airbusa był jeden A380 dla Emirates. To pierwszy od grudnia Super Jumbo odebrany przez przewoźnika z Dubaju, który czeka jeszcze na ostatnie cztery największe samoloty pasażerskie świata. Największe linie lotnicze z Bliskiego Wschodu będą za rok posiadać w swojej flocie aż 122 pękatych gigantów. Dla porównania drugie w tym zestawieniu Korean Air, dopiero po fuzji z Asiana Airlines, będą mieć szesnaście A380. Najwięcej w maju dostarczono samolotów z rodziny A320. Klienci producenta z Europy odebrali w sumie 41 odrzutowców tej wersji. Poza nimi dostawy objęły cztery wąskokadłubowe A220 oraz trzy szerokokadłubowe A350 i jeden A330neo. Airbus potwierdził również zamówienie na kolejnych pięć A350, które złożyła niemiecka Lufthansa. Wcześniej jednak największe linie lotnicze Europy anulowały zakup trzech samolotów tej wersji. (Rynek Lotniczy)
Komentarze
Prześlij komentarz