Wisk Aero ogłosił plany dostarczenia do 30 elektrycznych konstrukcji pionowego startu i lądowania


Deweloper taksówek powietrznych, Wisk Aero, ogłosił plany dostarczenia do 30 elektrycznych konstrukcji pionowego startu i lądowania (eVTOL) amerykańskiej sieci Blade Urban Air Mobility. Wisk twierdzi, że w oczekiwaniu na certyfikację projektu eVTOL, samolot będzie czarterowany przez Blade, który w tym czasie będzie własnością, będzie obsługiwany i utrzymywany przez Wisk. Umowa o partnerstwie obejmuje również utworzenie grupy roboczej w celu „współpracy z organami regulacyjnymi i gminami oraz rozwijania infrastruktury ładowania i systemów kontroli ruchu lotniczego nowej generacji”. Blade oferuje obecnie loty w regionach północno-wschodniego i zachodniego wybrzeża USA, obsługując głównie helikoptery i samoloty amfibie. „Z niecierpliwością czekamy na współpracę z Wisk, aby pomóc przyspieszyć przejście Blade z konwencjonalnego wiropłatu na bezpieczny, cichy, bezemisyjny elektryczny samolot pionowego startu i lądowania” – powiedział prezes Blade Rob Wiesenthal. Wisk, które jest wspólnym przedsięwzięciem Boeinga i Kitty Hawk, obecnie opracowuje autonomiczny eVTOL Cora. Samolot ma mieć zasięg około 25 mil (plus rezerwy) i wykonywać loty z prędkościami około 100 mil na godzinę. Zgodnie z oświadczeniem firmy, do tej pory wykonał około 1500 lotów testowych i ma rozpocząć wstępne loty testowe w obszarach serwisowych Blade. Źródło: AVweb

Komentarze