Malaysia Airlines wycofają z floty wszystkie A380


Linie lotnicze Malaysia Airlines potwierdziły wycofanie do końca bieżącego roku z floty wszystkich swoich airbusów A380. Przewoźnik z Azji dysponował sześcioma Super Jumbo. Wcześniej na podobne decyzje podjęli zarządzający Thai Airways, Air France, niemiecką Lufthansą czy Etihad Airways. Wątpliwy jest również powrót Super Jumbo do flot China Southern Airlines oraz Qatar Airways. Oprócz Emirates loty pasażerskie zamierzają jeszcze realizować z pomocą pękatych gigantów Korean Air, British Airways, australijskie Qantas, japońskie All Nippon Airways oraz Singapore Airlines, które jednak wycofały z użytkowania jedną trzecią tych maszyn. – Jesteśmy świadomi wyzwania związanego ze sprzedażą takiego samolotu, ale wciąż szukamy sposobów pozbycia się naszej całej floty A380 - ujawnił Izham Ismail, prezes Malaysia Airlines, cytowany przez "Executive Traveller". - W tej chwili jesteśmy przekonani, że Super Jumbo nie pasują do naszych planów na przyszłość" - dodał Izham Ismail. Flota Malaysia Airlines do 2025 roku ma składać się w sumie z 83 samolotów. Przewoźnik z Azji rentowność zamierza odzyskać dwa lata wcześniej, kiedy zakładany jest powrót popytu na podróże lotnicze. Niemniej dostawy zamówionych boeingów 737 MAX odłożono do 2024 roku. Pierwszy A380 trafił do narodowych linii lotniczych Malezji dopiero w 2012 roku. Ostatni z sześciu największych samolotów pasażerskich świata dotarł do przewoźnika z Azji dwanaście miesięcy później. To był na swój sposób wyjątkowy egzemplarz, bowiem setny Super Jumbo wyprodukowany przez Airbusa. (Rynek Lotniczy)

Komentarze