Holding Wiertalioty Rossii zmodernizował śmigłowiec Ka-32A11


Holding Wiertalioty Rossii zmodernizował śmigłowiec Ka-32A11M, przeznaczony do zwalczania pożarów, wyposażając go w nową awionikę glass cockpit, instalację gaśniczą i mocniejsze silniki. Rozwiązania zastosowane w awionice Ka-32A11M, przystosowanej do wykonywania lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu zostały już przetestowane w śmigłowcach Ansat i Mi-38. Silniki WK-2500PS-02 znacząco poprawią osiągi w warunkach hot-and-high (wysokogórski klimat pustynny). Według obliczeń konstruktorów udźwig śmigłowca w takich warunkach może wzrosnąć o ok. 1600 kg Nowy system gaśniczy SP-32, opracowany przez specjalistów z NCW Mila i Kamowa oraz Kumiertauskiego Przedsiębiorstwa Produkcji Lotniczej (KumAPP), ma podzielony na 4 komory zbiornik mieszczący 4 t wody. Opatentowany, sterowany cyfrowo system umożliwia otwieranie poszczególnych komór parami lub naprzemiennie, a także regulację kąta otwarcia klap, zwiększając tym samym czas zrzutu wody. SP-32 umożliwia automatyczne zaczerpnięcie 4 t wody w 60 s, a także dodanie do niej nawet 400 l środka pianotwórczego. Przystosowany jest również do użycia armatki wodnej. Dodatkowo wszystkie urządzenia SP-32 są ogrzewane elektrycznie, co po pozwala na stosowanie go w warunkach zimowych w temperaturach dochodzących do –20℃. Śmigłowce typu Ka-32 są uznawane za jedne z najlepszych na świecie do zadań pożarniczych. Jednak nawet najlepszy sprzęt wymaga terminowej modernizacji. Udało nam się zachować znakomite właściwości lotne śmigłowca, uzupełniając je nowoczesną awioniką. Prototyp Ka-32A11M zaprezentujemy na salonie lotniczym MAKS-2021 i będziemy gotowi do dostaw seryjnych śmigłowców w przyszłym roku – powiedział dyrektor generalny holdingu Wiertalioty Rossii Andriej Boginskij. (Altair)

Komentarze