EASA zatwierdziła wyposażenie śmigłowca lekkiego Bell 505

Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) zatwierdziła wyposażenie śmigłowca lekkiego Bell 505 w zawiesie zewnętrzne do przewozu ładunku o masie maksymalnej 907 kg. Dopuszczalna masa całkowita tak wyposażonego wiropłata to 2030 kg. Wyposażenie śmigłowca w zawiesie zewnętrzne do przewozu ładunku to znaczące ulepszenie i dodatkowe zdolności do wykonywania operacji użytkowych i bezpieczeństwa publicznego, które będą doskonałym uzupełnieniem dla naszych klientów w Europie – powiedział Duncan Van De Velde, dyrektor zarządzający Bell Textron na Europę i Rosję. W listopadzie 2018 szwedzki operator Storm Heliworks przetestował Bella 505 wyposażonego w zewnętrzne zawiesie ładunkowe. Podczas pobytu w Kanadzie śmigłowiec wykonywał szeroki wachlarz specjalistycznych operacji, takich jak budowa linii energetycznych, wycinka drzew spod linii energetycznych, inspekcje lasów, zwalczanie komarów, czy gaszenie pożarów. Nasze doświadczenie z eksploatacji Bella 505 było bardzo pozytywne i okazało się, że jest to doskonały wiropłat do naszych misji – dodał Dennis Sundqvist, zastępca kierownika operacji lotniczych Storm Heliworks. Natomiast Rocky Mountain Rotors z USA używa Bella 505 z zawiesiem ładunkowym 505 do misji poszukiwawczo-ratowniczych i różnorodnych prac w Montanie, Wyoming i Idaho. (Altair)

Komentarze