27 marca, ok. godz 09.30 UTC śmigłowiec AgustaWestland AW169 należący do włoskiej Guardia di Finanza (znaki rejestracyjne MM81970) miał rozpocząć kołowanie do startu na lotnisku w Bolzano (BZO / LIPB), ale w wyniku utraty przez pilota kontroli nad statkiem powietrznym przewrócił się na prawą stronę doznając znaczących uszkodzeń. W wyniku tego zdarzenia rannych zostało dwóch pasażerów helikoptera. Miejscowa komisja badania wypadków lotniczych rozpoczęła śledztwo mające wyjaśnić jego przyczyny. Guardia di Finanza, jest częścią Ministerstwa Gospodarki i Finansów Włoch i jest odpowiedzialna za zwalczanie przestępstw finansowych i przemytu. W jej skład wchodzi ponad 600 łodzi i statków oraz ponad 100 statków powietrznych, które wykonują m.in. misje patrolowania wód terytorialnych. Guardia di Finanza wykorzystuje pięć UH-169A (AW169M), a w listopadzie 2018 r. zamówiła 22 dwusilnikowe śmigłowce nowej generacji AW169M. Źródło: aviation-safety.net
27 marca, ok. godz 09.30 UTC śmigłowiec AgustaWestland AW169 należący do włoskiej Guardia di Finanza (znaki rejestracyjne MM81970) miał rozpocząć kołowanie do startu na lotnisku w Bolzano (BZO / LIPB), ale w wyniku utraty przez pilota kontroli nad statkiem powietrznym przewrócił się na prawą stronę doznając znaczących uszkodzeń. W wyniku tego zdarzenia rannych zostało dwóch pasażerów helikoptera. Miejscowa komisja badania wypadków lotniczych rozpoczęła śledztwo mające wyjaśnić jego przyczyny. Guardia di Finanza, jest częścią Ministerstwa Gospodarki i Finansów Włoch i jest odpowiedzialna za zwalczanie przestępstw finansowych i przemytu. W jej skład wchodzi ponad 600 łodzi i statków oraz ponad 100 statków powietrznych, które wykonują m.in. misje patrolowania wód terytorialnych. Guardia di Finanza wykorzystuje pięć UH-169A (AW169M), a w listopadzie 2018 r. zamówiła 22 dwusilnikowe śmigłowce nowej generacji AW169M. Źródło: aviation-safety.net
Komentarze
Prześlij komentarz