Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar w Narwi stawia na polskie szybowce


Rozrastający się podbiałostocki Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar (OSL) w Narwi (powiat hajnowski) stawia na polskie szybowce. Przed wiosennym sezonem lotniczym do floty Pronaru dołączyły właśnie dwa nowe szybowce szkolne SZD-50-1 Junior. Decyzja o ich zakupie jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie szkoleniem lotniczym w OSL Pronar i efektem dobrych opinii o tym typie szybowca. SZD-50-1 to jednomiejscowy szybowiec szczególnie przydatny w procesie zdobywania doświadczenia przez już potrafiących latać młodych pilotów, którym marzy się kariera sportowa i pragnących zakosztować początków lotów wyczynowych. Cechuje je wysoka stateczność, dobra ergonomia kabiny i niewielkie siły potrzebne do sterowania, co składa się na komfort pilotażu. Do tego dochodzi mocne stałe podwozie, pozwalające na bezpieczne lądowanie nawet na miękkim, czy nierównym terenie. - Są to nieocenione zalety z punktu widzenia osób, które po raz pierwszy same zasiadają za sterami i muszą poradzić sobie również z naturalnym w tej sytuacji stresem – mówi pilot-instruktor Roman Kata, kierownik szkolenia OSL Pronar. – Świadomość, że Junior wiele wybacza zdecydowanie to ułatwia. Zakup kolejnych szybowców wynika z faktu, że zgłasza się do nas coraz więcej chętnych na rozpoczęcie przygody z lataniem oraz planów związanych z organizacją kolejnych wydarzeń o charakterze lotniczym. 

 
OSL Pronar w Narwi – najbardziej prężne centrum lotnicze północno wschodniej Polski – szkoli młodzież na dwumiejscowych PW-6U i na SZD-54-2 Perkoz. Trzy SZD-50-1 Junior wykorzystane zostaną do doskonalącego szkolenia podstawowego, zaawansowanego – zawodniczego i zdobywania arkanów akrobacji szybowcowej. Flotę OSL uzupełnia słowacki samolot ultralekki WT-9 Dynamic wykorzystywany do szkolenia na licencję pilota samolotowego ULM, a także do holowania szybowców. Kursanci i instruktorzy tego nadal bardzo młodego ośrodka lotniczego mają za sobą już kilkaset startów i lądowań, a liczba wylatanych godzin zbliża się do tysiąca. Kilkunastu pierwszych absolwentów OSL Pronar może się już pochwalić własną licencją pilota szybowcowego. Warto przypomnieć, że dzięki Pronarowi – największemu polskiemu przedsiębiorstwu rynku maszyn rolniczych (z liczącym się globalnym eksportem) – w Narwi powstało lotnisko z własnym pasem startowym o długości 1,5 km o unikatowej twardej nawierzchni z tworzywa sztucznego (najdłuższe na świecie z użyciem tej technologii). (Altair)

Komentarze