Do 2030 roku Trent XWB pozostanie jedynym silnikiem Airbusa A350-900


Rolls-Royce poinformował w czwartek (11 marca), że osiągnął porozumienie z Airbusem, dzięki któremu przedłużono obecną umowę, dotyczącą Trenta XWB-84 jako jedynego silnika dla A350-900, o kolejne pięć lat, do 2030 roku. Rolls-Royce zapewnił sobie wyłączność na silniki dla airbusów A350-900 do końca obecnej dekady, wykluczając tym samym możliwość wejścia na rynek bliżniaczej jednostki napędowej konkurencyjnego producenta silników. Umowa oznacza, że Trent XWB pozostanie jedynym silnikiem w A350-900 przynajmniej do 2030 r. Dyrektor generalny Rolls-Royce'a Warren East, przemawiając podczas ostatniego briefingu prasowego, powiedział, że około rok temu pojawiła się "ogromna liczba spekulacji" na temat tego, czy General Electric może zaoferować nowy silnik dla A350. – Cieszymy się, że udało nam się zakończyć te spekulacje na resztę obecnej dekady – powiedział East. Airbus wcześniej odrzucił wszelkie sugestie dotyczące nowej opcji silników dla A350, twierdząc, że często prowadzi rozmowy z producentami silników na temat potencjalnego rozwoju, ale nie ma na razie żadnych planów zaoferowania alternatywy dla Trentów XWB.Źródło: rynek-lotniczy.pl

Komentarze