Norwegian zmienia model biznesowy


Linie Norwegian zrezygnują z operacji long haul, ponieważ po obecnym procesie restrukturyzacji firma inaczej planuje swój model biznesowy. Przewoźnik w komunikacie wskazał, że „odtąd będzie się koncentrował na swojej podstawowej działalności w krajach skandynawskich, obsługując europejską sieć połączeń przy wykorzystaniu samolotów wąskokadłubowych". W tych okolicznościach operacje długodystansowe nie są opłacalne dla Norwegian i dlatego nie będą już kontynuowane. Norweskie linie lotnicze wycofały już dwa B787, a na a początku stycznia 2021 r. przebazowały co najmniej sześć kolejnych Dreamlinerów do Shannon (SNN) w Irlandii, gdzie zostaną zwrócone leasingodawcom. Od listopada 2020 r. firma szuka ochrony przed wierzycielami w celu kontynuowania swojej działalności. W tamtym czasie Norwegian ostrzegał, że w I kwartale 2021 r. będzie potrzebował nowego zastrzyku kapitału, a teraz linia lotnicza poinformowała, że zamierza zredukować całkowite zadłużenie do około 2,3 mld dolarów. Podczas gdy na początku listopada 2020 r. prezes Norwegia Jacob Schram powiedział, że „fakt, że norweski rząd zdecydował się powstrzymać od dalszego wsparcia finansowego dla Norwegian, jest bardzo rozczarowujący i wydaje się być policzkiem w twarz ”, to linia wciąż w tym zakresie wydaje się pełna nadziei, ponieważ niedawno wznowiła dialog na temat możliwego wsparcia państwa w oparciu o obecny biznesplan. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w przyszłości we flocie Norwegian pozostanie 50 samolotów B737. Aby osiągnąć ten stan, zostanie ona zmniejszona o 38 B737 i 35 B787. W komunikacie czytamy również, iż opierając się na konserwatywnych założeniach, zarówno w odniesieniu do długości trwania pandemii Covid-19, jak i przychodów, kosztów i czynników obciążenia, po restrukturyzacji przeprowadzonej w 2021 r. spółka spodziewa się dodatniego wyniku EBITDA. Źródło: AeroTime

Komentarze