FAA określa zasady ponownego wprowadzenia na rynek cywilnego samolotu naddźwiękowego


6 stycznia br. Departament Transportu USA i Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydały ostateczną zasadę, aby ułatwić bezpieczny rozwój cywilnych samolotów naddźwiękowych. Zasada usprawnia i wyjaśnia procedury uzyskiwania zgody FAA na testy w locie naddźwiękowym w Stanach Zjednoczonych. „Dzisiejsze działanie jest znaczącym krokiem w kierunku ponownego wprowadzenia cywilnych lotów naddźwiękowych i pokazuje zaangażowanie Departamentu w bezpieczne innowacje” – powiedziała sekretarz transportu USA Elaine L. Chao. Zasada ta pomoże zapewnić, że firmy opracowujące te samoloty jasno zrozumieją proces uzyskiwania zgody FAA na przeprowadzanie testów w locie, co jest kluczowym krokiem w ostatecznym wprowadzeniu ich produktów na rynek. „FAA wspiera nowy rozwój samolotów naddźwiękowych pod warunkiem przestrzegania parametrów bezpieczeństwa” – powiedział Administrator FAA, Steve Dickson. „Testowanie samolotów naddźwiękowych przy prędkości 1 Macha będzie przeprowadzone tylko po rozważeniu wpływu na środowisko”. Departament i FAA przewidują podjęcie dodatkowych działań regulacyjnych, aby umożliwić rozwój samolotów naddźwiękowych.Źródło: Federal Aviation Administration

Komentarze