Portal Leehamnews informuje, że spółka De Havilland Aircraft of Canada ma zamiar zawiesić produkcję samolotów turbośmigłowych komunikacji regionalnej Dash 8-400 na czas nieokreślony, po wypełnieniu aktualnych zobowiązań. Producent poinformował już dostawców, aby wstrzymali produkcję części do w/w typu. Co więcej, w 2023 wygasa dzierżawa zakładów w Toronto, należących wcześniej do Bombardiera, gdzie odbywa się montaż końcowy samolotów Dash 8. Szefowie De Havilland Aircraft of Canada rozważają przeniesie go do Sydney w Kolumbii Brytyjskiej, gdzie mieści się spółka Viking Air, posiadająca prawa do produkcji, a także wszystkie aktywa i prawo własności intelektualnej samolotów Dash 8: Q100, Q200, Q300 i Q400.Według dostępnych danych, w tym roku do klientów trafi 19 samolotów Dash 8. Ich użytkownikami mają być: Air Tanzania (1), Biman Bangladesh Airlines (2), Conair (2), Elin (3), Ethiopian Airines (4, Kolejne Dash 8-400 dla Ethiopian , 2020-10-26), PAL Express (1), TAAG Angola Airlines. Co gorsza dla De Havilland Aircraft of Canada, na lotniskach zmagazynowanych jest aż 325 samolotów rodziny Dash 8: 186 w wersji -400, 51 -300, 25 -200 i 63 -100. Przy dużej liczbie dostępnych używanych samolotów innych typów i postawie wielu linii lotniczych oczekujących na poprawę sytuacji po pandemii SARS-CoV-2 możliwości ich sprzedaży są bardzo ograniczone, nawet po przebudowaniu na wersje specjalne, np. pożarniczą czy morską patrolową. (Alatir)
Portal Leehamnews informuje, że spółka De Havilland Aircraft of Canada ma zamiar zawiesić produkcję samolotów turbośmigłowych komunikacji regionalnej Dash 8-400 na czas nieokreślony, po wypełnieniu aktualnych zobowiązań. Producent poinformował już dostawców, aby wstrzymali produkcję części do w/w typu. Co więcej, w 2023 wygasa dzierżawa zakładów w Toronto, należących wcześniej do Bombardiera, gdzie odbywa się montaż końcowy samolotów Dash 8. Szefowie De Havilland Aircraft of Canada rozważają przeniesie go do Sydney w Kolumbii Brytyjskiej, gdzie mieści się spółka Viking Air, posiadająca prawa do produkcji, a także wszystkie aktywa i prawo własności intelektualnej samolotów Dash 8: Q100, Q200, Q300 i Q400.Według dostępnych danych, w tym roku do klientów trafi 19 samolotów Dash 8. Ich użytkownikami mają być: Air Tanzania (1), Biman Bangladesh Airlines (2), Conair (2), Elin (3), Ethiopian Airines (4, Kolejne Dash 8-400 dla Ethiopian , 2020-10-26), PAL Express (1), TAAG Angola Airlines. Co gorsza dla De Havilland Aircraft of Canada, na lotniskach zmagazynowanych jest aż 325 samolotów rodziny Dash 8: 186 w wersji -400, 51 -300, 25 -200 i 63 -100. Przy dużej liczbie dostępnych używanych samolotów innych typów i postawie wielu linii lotniczych oczekujących na poprawę sytuacji po pandemii SARS-CoV-2 możliwości ich sprzedaży są bardzo ograniczone, nawet po przebudowaniu na wersje specjalne, np. pożarniczą czy morską patrolową. (Alatir)
Komentarze
Prześlij komentarz