![]() |
Nowy pas startowy na lotnisku w Gliwicach, Foto: Krzysztof Krzemiński |
Dynamiczny rozwój Gliwic to zasługa m.in. nowoczesnej infrastruktury komunikacyjnej – już nie tylko lądowej i wodnej, ale też powietrznej. Wizytówką rozwoju transportu lotniczego w mieście staje się lotnisko na Trynku, zmodernizowane od podstaw z myślą o całodobowej obsłudze menadżerów biznesu, małych lotów pasażerskich i ruchu cargo, a także lotów turystycznych, powietrznych taxi, sportów lotniczych i edukacji lotniczej.
Dnia 10 grudnia oficjalnie oddano do
użytku zmodernizowaną płytę
gliwickiego lotniska z
nową,
utwardzoną drogą startową
o długości 920 m (którą w przyszłości będzie można wydłużyć nawet do 1,3 km), drogą
kołowania i płytą postojową,
a także infrastrukturą okalającą:
parkingami, drogami dojazdowy
-
mi i biegnącą dookoła lotniska
ścieżką rowerową. Obiekt, którego modernizacja pochłonęła
27,9 mln zł, ma status lotniska
publicznego niepodlegającego
certyfikacji, pozwalający na
wykorzystywanie go m.in. dla
lotów biznesowych, sportowych oraz małego ruchu cargo. –
Otwiera się nowy rozdział
rozwoju naszego miasta. Dzięki
modernizacji lotniska, oprócz
dominujących dzisiaj na nim
sportowych maszyn, w Gliwicach pojawią się wkrótce m.in.
małe loty pasażerskie, biznesowe i cargo, a także podniebne
taksówki i niewielkie samoloty
turystyczne. Powstaje tym samym lokalny, całodobowy port
lotniczy, z którego będą mogli
korzystać m.in. inwestorzy
działający w
kompleksie Nowych Gliwic i w gliwickiej części
Katowickiej Specjalnej Strefy
Ekonomicznej. Lotnisko staje
się też bazą dla ośrodków szkolenia lotniczego, które miasto
również traktuje jako dziedzinę priorytetową. To krok w
kierunku
dalszego rozwijania technologii
lotniczych w Gliwicach i
regionie
– podkreśla prezydent miasta
Adam Neumann.Przypomnijmy, że Górnośląska
Agencja Przedsiębiorczości
i Rozwoju (GAPR) jest głównym
udziałowcem Śląskiego Centrum
Naukowo-Technologicznego
Przemysłu Lotniczego – najnowocześniejszego w
Europie
ośrodka, zajmującego się wytwarzaniem i
badaniem kompozytowych elementów konstrukcyjnych. Z kolei właściciel drugiej
części gliwickiego lotniska, Aeroklub Gliwicki, ściśle współpracuje na niwie praktycznej edukacji
lotniczej z politechnicznym
Centrum Kształcenia Kadr Lotnictwa Cywilnego Europy Środkowo-Wschodniej i z gliwickim
Zespołem Szkół Samochodowych. W efekcie przy lotnisku
działa Akademicki Ośrodek
Szkolenia Lotniczego Politechniki Śląskiej (ATO) oferujący
zintegrowane szkolenie lotnicze
w zakresie licencji ATPL(A). Źródło: gliwice.eu
Komentarze
Prześlij komentarz