FedEx testuje możliwość lotów Cessny 208B bez pilota na pokładzie


W Internecie zostało upublicznione wideo z 30 czerwca dokumentujące automatyczne lądowanie Cessny 208 Caravan (C208) należącej do FedEx. Lot miał miejsce na lotnisku San Martin w Kalifornii i był wykonany we współpracy z firmą Reliable Robotics, FedEx wykorzystuje samoloty C208 jako część swojej sieci Express Feeder, przewożąc ładunki na małe lotniska, niedostosowane do przyjęcia standardowo wykorzystywanych konstrukcji Boeinga lub Airbusa. Firma Reliable Robotics z San Francisco przeprowadziła również testy z samolotem Cessna 172 Skyhawk, w ramach których wykonywał on automatyczne starty i lądowania. Firma podała w komunikacie prasowym, że oba projekty są „historycznymi nowinkami w lotnictwie globalnym”. „Wprowadzając zaawansowaną automatyzację do lotnictwa, zapewnimy większe bezpieczeństwo, niezawodność i wygodę spedytorom ładunków, a ostatecznie klientom” - powiedział Robert Rose, współzałożyciel i prezes Reliable Robotics. W komunikacie dodano, że Reliable Robotics współpracuje z Federalną Administracją Lotnictwa USA (FAA) nad stopniowym wprowadzaniem tej technologii na rynek. Firma zaprojektowała i zbudowała autonomiczną platformę, która, jak twierdzi, może być stosowana w każdym rodzaju statku powietrznego. Z 646 samolotów należących do FedEx (stan na 31 maja) 235 to Cessny 208B. Spółka nie boi się odkrywać potencjału automatycznych dostaw, a jej autonomiczny robot dostawczy Roxo jest przygotowywany do drugiej rundy testów. W międzyczasie firma prowadzi prace celem opracowania stosownych przepisów i przygląda się również dostawom realizowanym przez drony. W 2019 r. gigant logistyczny z Memphis wziął udział w pierwszej w kraju zaplanowanej komercyjnej dostawie drontem do domu klienta.Źródło: commercialappeal.com

Komentarze