Co dalej z samolotem pasażerskim SSJ-100?

Spółka leasingowa PSB Leasing, która w całości należy do Promswiazbanku, może nabyć 59 samolotów pasażerskich SSJ-100 do dalszego leasingu dla rosyjskich linii lotniczych.Według rosyjskich mediów łączna kwota transakcji mogłaby wynieść około 140 miliardów rubli (niespełna 2 mld dolarów). Jednocześnie bank przekaże swojemu leasingowemu podmiotowi zależnemu środki w formie pożyczki. Określono, że nowe samoloty planują przyjąć linie lotnicze Aerofłot, Red Wings i być może Azimut i Jakucja. Gwarancje pożyczki da państwo.W praktyce Rosja ratuje w ten sposób miejsca pracy i produkcję samolotów. W wyniku pandemii koronawirusa branża lotnicza i producenci samolotów przeżywają ogromne problemy. - Gwarancje państwowe pozwalają bankowi wierzycielowi nie tworzyć rezerw kredytowych. Cały projekt pozostaje złożony i nieatrakcyjny komercyjnie – skomentował anonimowo całą transakcję rosyjski analityk. Według nieoficjalnych informacji Kreml sondował zainteresowanie transakcją innych firm leasingowych, te jednak nie były nią zainteresowane. SSJ-100 to regionalny, wąskokadłubowy samolot pasażerski produkowany przez Suchoja. Maszyna jest dostosowana do przewozu od 87 do 108 pasażerów. Dotychczas powstało 122 samolotów tego typu. (wnp.pl)

Komentarze