Szwedzki operator portów lotniczych Swedavia planuje budowę infrastruktury umożliwiającej obsługę lotnictwa elektrycznego we wszystkich dziesięciu zarządzanych przez siebie portach lotniczych.
Operator lotniskowy planuje wyposażyć porty lotnicze w infrastrukturę do obsługi samolotów elektrycznych i wprowadzić pierwszą komercyjną zelektryfikowaną trasę do 2025 roku. Ma to zachęcić do przejścia na bezemisyjny transport lotniczy w kontekście podróży krajowych do 2030 r. Taki rodzaj transportu ma dotyczyć wszystkich lotów ze Szwecji i zostanie wprowadzony do 2045 roku.
– Biopaliwo do silników odrzutowych ma krytyczne znaczenie w perspektywie krótkoterminowej dla napędzania transformacji przemysłu lotniczego w obliczu zmian klimatu. Ale w dłuższej perspektywie elektryfikacja również może odgrywać kluczową rolę – stwierdził dyrektor generalny Swedavia, Jonas Abrahamsson.
Czytaj całość artykułu na stronie www.rynek-lotniczy.pl
Operator lotniskowy planuje wyposażyć porty lotnicze w infrastrukturę do obsługi samolotów elektrycznych i wprowadzić pierwszą komercyjną zelektryfikowaną trasę do 2025 roku. Ma to zachęcić do przejścia na bezemisyjny transport lotniczy w kontekście podróży krajowych do 2030 r. Taki rodzaj transportu ma dotyczyć wszystkich lotów ze Szwecji i zostanie wprowadzony do 2045 roku.
– Biopaliwo do silników odrzutowych ma krytyczne znaczenie w perspektywie krótkoterminowej dla napędzania transformacji przemysłu lotniczego w obliczu zmian klimatu. Ale w dłuższej perspektywie elektryfikacja również może odgrywać kluczową rolę – stwierdził dyrektor generalny Swedavia, Jonas Abrahamsson.
Czytaj całość artykułu na stronie www.rynek-lotniczy.pl
Źródło: rynek-lotniczy.pl
Komentarze
Prześlij komentarz