FAA wydała Certyfikat Typu dla samolotu dyspozycyjnego Epic E1000

Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu dyspozycyjnego Epic E1000. Próby certyfikacyjne E1000 rozpoczęły się w grudniu 2016. Dwa samoloty przedseryjne wylatały w ich trakcie ponad 1000 h. Zakończenie procesu certyfikacyjnego planowane było początkowo przed końcem 2017, ale ze względu na problemy z dokumentacją i dostawcami podzespołów termin przesunięto. Mieliśmy kilka okazji, aby przyspieszyć proces, wcześniej uzyskać certyfikat, ale wymagałoby to pewnych kompromisów, których nie byliśmy skłonni – stwierdził prezes Epic Aircraft Doug King. E1000, wprowadzony na rynek w 2012, jest oparty na samolocie do samodzielnego montażu, oznaczonym jako Epic LT, który producent przestał sprzedawać w 2013, po wyprodukowaniu 54 egz. Sześciomiejscowy samolot z hermetyzowaną kabiną napędzany jest pojedynczym silnikiem Pratt & Whitney PT6A-67A o mocy 1200 KM, któr umożliwia mu rozwinięcie maksymalnej prędkości przelotowej 600 km/h i wznoszenie z prędkością 15 m/s. Maksymalna wysokość lotu samolotu to 10 360 m, a zasięg maksymalny z rezerwą NBAA IFR – 3056 km. Wyposażenie kabiny załogi stanowi awionika Garmin G1000NXi. (Altair)


Komentarze